Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have 2 enkeltmands virksomheder?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er det lovligt at have 2 enkeltmands virksomheder indenfor 2 forskellige brancher, (med 2 forskellige branchekoder). 

Jeg har et undervisnings og konsulent firma.

Og vil jeg gerne etablere et haveservice firma.

Venlig hilsen Wilhelm 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:51

2 eller 100, du bestemmer selv, men det koster..

Revisorbistand til udfærdigelse af årsregnskaber for hvert firma, hvis man ikke lige kan klare suppen selv.

mvh   Geeked

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:11

Jeg har et tillægsspørgsmål:

Hvis man har to enkeltmandsvirksomheder, hvordan så med omsætningsgrænsen på 50.000 ift. momsregistrering. Er det samlet for alle ens aktiviteter (hvilket jeg altid har regnet med) eller er det 50.000 kr for hvert selskab?

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:15

Det er samlet set. De fungere jo ikke som selvstændige juridiske entiteter, men er i stedet blot elementer af din privatøkonomi.

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 14:35

Du får heller ikke to forskellige CVR-numre. Dit nuværende CVR-nummer på dit konsulentfirma er et personligt nummer, som følger dig, uanset hvor mange virksomheder, du tilknytter det og uanset hvilke brancher du opererer i.

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 15:11
Lingu:

Du får heller ikke to forskellige CVR-numre. Dit nuværende CVR-nummer på dit konsulentfirma er et personligt nummer, som følger dig, uanset hvor mange virksomheder, du tilknytter det og uanset hvilke brancher du opererer i.

Så i praksis er der faktisk ingen grund til at køre med to selvstændige enkeltmandsvirksomheder (bortset fra at man kan have to forskellige navne, måske)? Hvis de har samme CVR har de vel heller ikke adskilte regnskaber (ift. SKAT)?

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:32

Jeg mener godt du kan få lov til at aflevere to regnskaber, men der er ingen praktiske fordele ved det udover at du er i stand til meget præcist at vurdere hvordan det går med begge aktiviteter. Og så er der selvfølgeligt alle ulemperne med at have dobbelt arbejde i forhold til regnskabet.

Mvh Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:19

Man kunne vel registrere et binavn eller gælder det kun for Aps og op?

Tilmeldt 22. Feb 07
Skrevet kl. 17:12
Peder TakeTwo.dk:
eg mener godt du kan få lov til at aflevere to regnskaber,

Jeg vil hellere vende den om , og sige at jeg er glad for, at jeg kan nøjes med at aflevere et regnskab, selvom jeg har to virksomheder, der beskæftiger sig med noget vidt forskelligt og derfor har brug for hver deres profil.

/martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Ronnikc:

Man kunne vel registrere et binavn eller gælder det kun for Aps og op?

Såvidt jeg er orienteret, er det kun ApS og A/S der kan have binavne - mener i hvert fald ikke at personligt ejede selskaber kan. Ville dog være lækkert hvis jeg tog fejl :)  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)