Jeg er i tvivl hvad der er bedst og mest brugervenligt:
er det at have min blog på blog.domæne.dk eller direkte på domæne.dk?
mit argument for at have den på blog.domæne.dk er at domænet så kan udvides til mere end bare at have bloggen, men ødelægger det brugervenligheden? - eller skal jeg regne med at google etc vil få folk direkte ind på blog.domæne.dk så det ikke gør en forskel rent brugervenligheds mæsigt?
Som jeg ser det, er det et spørgsmål om smag og behag. Brugervenligheden er stort set den samme. De fleste af dine læsere vil nok alligevel komme til din blog fra Google, blogbot/overskrift, rss-readers og bookmarks frem for at taste dit domænenavn direkte.
Hvis du allerede har tanker om, hvad du kunne tænke dig at bruge hoveddomænet til, vil blog.domæne.dk nok være fornuftigt at bruge.
Men hvis det bare er for at fremtidssikre dig, hvis og såfremt du engang skulle få lyst til at bruge domænet, ville jeg nok bruge www.domæne.dk i stedet.
Jamen, så er det vel afgjort, at www.domæne.dk ikke duer. Ellers skal du til at flytte din blog på et senere tidspunkt med dertil hørende problemer.
Så står valget vel mellem blog.domæne.dk og domæne.dk/blog. Begge dele kan have sine fordele og ulemper, men som jeg skrev i mit første indlæg vil det være stort set hip som hap rent brugermæssigt.
ja, jeg har læst lidt rundt omkring vedrørende problematikken med subdomains og subfolders, men synes ikke rigtig det er til at blive helt klog på, nogle steder råder til at gøre det ene, andre råder til at gøre det andet og mange steder siger de der ikke er den store forskel ...