Jeg har for 6 dage siden flyttet min netbutik www.hair247.dk fra Scannet til DanDomain. Mit problem er Google's indeksering.
Google Bot har besøgt min side nogle gange siden flytningen, men kun forsiden er indekseret. Resten af de ca. 1.300 sider i Google's index er fra min "gamle" shop. Shoppen har ikke ændret navn ifm. flytningen, og derfor ligger der mange gamle poster i indeks. Jeg har ca. 500 links til min butik og har også en nogenlunde ranking på nogle af mine keywords.
Er det mig der er utålmodig eller har jeg et reelt problem med indeksering ?
Du har "smidt" 1300 indekserede siders googleværdi væk og nu er du sådan set startet forfra.
Du burde have hyret en til at varetage din opsparede søgemaskineværdi så den blev overført til det nye site - Men da du stadig har i omegnen af 1150 sider indekserede til dit gamle site er det ikke for sent endnu men det er noget der tager noget tid at lave og du skal helt klart få det lavet i en vis fart inden dine sider forsvinder i google.
Jeg kunne godt skrive en masse om hvad du skulle have gjort inden du flyttede, men det er jo forsent nu
Den hurtige løsning er at få din nye udbyder til at lave nogle 301 redirects på group.asp og product.asp, til forsiden af din shop. På den måde vil dem der følger links fra søgemaskinerne ende på din rigtige forside istedet for at få en fejlside.
den rigtigt løsning, er at lave 301 redirects fra alle dine gamle sider til de nye sider, så de "passer sammen". så du får overført den værdi du har optjent hos søgemaskinerne til dine nye sider.
Men som sagt så er igår bedre end i dag, så skynd dig at få fat i DanDomain og hør om ikke de kan hjælpe.
Jeg kan vist godt lige smidde mit spørgsmål ind her.. Hvis jeg gerne vil flytte min webshop med en helt masse sider osv. i Google til et nyt webhotel (stadig samme domæne) vil jeg så tabe alt min google love, eller har det ingenbetydning når det stadig er samme webshop med samme domæne?
Den optimale løsning er altså individuelle 301 redirects for hver gammel url til hver ny url og det kan kun laves manuelt.
Alternativt kan alle requests på visse urler sendes videre som Lars foreslår - det er en noget hurtigere nødløsning men den er ikke optimal da alle sider så 301 redirectes hen til 1 ny side.
Hej Ronnikc og Lars. Det ser ud til, at jeg har begivet mig ud i noget der er knapt så heldigt. Lad det være en opfordring til andre, at søge hjælp FØR man går igang.
Alle mine URL'er er rigtig nok ændrede - det er desværre problemet...
Lars, jeg har fulgt din link og læst artiklen med stor interesse. Jeg forsøger at få lavet redirect på siderne, og tager også fat i DanDomain.
Foreløbig tusinde tak for assistancen - den er kærkommen