Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån på 1.7 mill.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tænkte, kunne da være sjovt at prøve. Skal ned til banken på torsdag og snakke om et lån. Da firmaet køre fantastik godt, mange tilfredse kunder, samt masser af kroner i kassen, og en lokal computerbiks er lukket, bliver jeg nød til at flytte i størrer hus :o)

Tænke, jeg har intet forstand på lån, ud over banken gør dette, men vil da høre om nogle herinde har kendskab, forbindelser eller andet, at tilbyde lånemuligheder...

Konkret :

Har 350.000kr på lommen. Huset koster 1.995.000kr. Ligger de 300.000kr i købet, men skal låne resten. 1700000kr.

Tænkte, såfremt et firma eller andet ville indverstere kunne det jo være en løsning.  

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:05

Sørg for at der er betalt skat af de 350k

Sørg for at få tjekket igennem at skat vil godkende fradrag for anvendelse til erhvervmæssige aktiviteter.

Tvivler desuden på at du får det firma til at skyde 1.7 mill i at købe et hus til dig :) 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:09

Umiddelbart synes jeg du meget nøje bør overveje om ikke du i stedet skal leje lokaler. Markedet for fast ejendom er ret trist i øjeblikket og tendensen for fremtiden ser ikke lys ud. Specielt ikke for erhvervsejendomme hvis det er en sådan du har i tankerne. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg i stedet konsolidere/udvikle forretningen i stedet for at binde likviditet i et svært ejendomsmarked.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:43

Hej Granholm,

Det kan godt betale sig, og du kan endda spare en del penge i forhold til at leje. Samtidig sparer du op og din husleje stiger ikke i de næste 30 år, hvis du tager et obligationslån.

Du kan evt. vælge at afdrage på eks. 10 år, så vil renterne være minimale i forhold til ydelsen.

Hilsen Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 21:38

"Sørg for at der er betalt skat af de 350k"

Jammen det er overskuddet der bliver af min nuværende bolig, hvor køber står klar :o) Det er privat bolig der bruges til enkeltsmandsvirksomhed samtidig. Firmaet har intet med huset at gøre, men kommer til at fylde noget mere. 

"Tvivler desuden på at du får det firma til at skyde 1.7 mill i at købe et hus til dig :) "

Ja, det gør jeg også :o) Men man kan jo prøve Smile  Det kan være nogle har nogle guldkorn i stedet !

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:58

egentligt behøver det jo ikke være så svært..

Hvis din økonomi ellers ser normalgodt ud, så burde din bank, eller ejendomsmægler kunne formidle et helt alm realkreditlån - og så kører det jo bare derudaf..

Godt at høre at det går godt iøvrigt :-)

/P

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:47

tjek evt. www.totalkredit.dk ... der kan du se forskellige lånetyper...

jeg fandt ud af, at ved at tage et 20 års lån istedet for 30 års lån, så kunne jeg spare 750.000 kroner i renter... på et 1.25 millioner kroners lån... og kun med en ydelse på ca. 1.600 kroner i måneden... de 1.600 kroner i måneden kan jeg godt finde...

der er dog et kurstab på 40.000 mere ved at tage 20 års lånet... men de er tjent hjem igen i løbet af et års tid...

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 07:40

Tak brian. Var inde og beregne, og det gav en masse god viden. Er ikke helt inde i den bank verden, men nu har jeg da lidt mere sty på det.

www.hadstencomputer.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)