Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analysedesign vedr. kundeanalyse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal foretage en kundeanalyse i mit hovedprojekt, vedr. følgende 3 hovedtemaer

• Demografi
  • Hjemmsideadfærd
  • Tilbudsaviser

Demografi skal klarlægge forbrugerens demografi, sjovt nok.

Hjemmesideadfærden handler hovedsagligt om, hvad kunderne forventer når de handler på en hjemmeside, hvorfor de handler, hvordan de kommer ind på den givne hjemmeside etc.

Tilbudsaviser handler om de holdninger der er dertil, hvad ønsker man at læse om, hvorfor læser man annoncer, hvor tit læser man tilbudsavis, hvilke tilbudsaviser læser man etc.

For at sikre en høj validitet samt reliabilitet, skal kunderne som minimum have handlet i butikken/webshoppen indenfor det sidste kvartal.

Er der andet man bør undersøge når man vil vide noget om kunderne?

Hvor lang tid må et spørgeskema tage at udfylde?

Hvem kan lave sådan en spørgeskemaundersøgelse?

Hvor man skal man have, respondenter?

Der trækkes endvidere lod om et rejsegavekort af 10.000 kroner, 10 x 1000 kroner til butikken.

Er der andet jeg har glemt? Andre parametre man kan måle på?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke. Måske du skulle tale med din vejleder om de meget genrelle ting du spørge om og vende tilbage med noget mere konkret. Det er stort set umuligt at give gode svar på dit indlæg."Er der andet man bør undersøge når man vil vide noget om kunderne?" kvæver f.eks. at man ved noget mere om hvad undersøgelsens problem egentlig er. Du har 3 hovedtemaer - men måske du skulle lave en problemformulering? Det er ikke mindst i sådanne situationer den kan være smart at have.

Held og lykke med opgaven

/Anders 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)