Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import af chokolode samt æteriske duftolier fra EU-land? Kan nogen hjælpe mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er reglen for at importere chokolade fra England, skal det være godkendt af en eller anden art?

Hvad er reglen for at importere æteriske olier fra England, skal det også være godkendt?

Jeg skal bruge produkterne i forbindelse med salgnettet.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 00:21

Hej Mie,

Mht. køb af chokolade i udlandet (med videresalg for øje, som det så skønt hedder) skal du registreres for punktafgifter på disse. Jeg vil ikke kalde det for en godkendelse, det er bare en formalitet - du henvender dig til Skat og så får du et nyt menupunkt i "TastSelv Erhverv". Her indberetter du så hver måned mængden af importeret chokolade og får en kode, som du kan bruge til betaling af afgifterne fra din netbank - sådan gik det i hvert fald for sig, da jeg var registreret for punktafgifter på tobak.
Jeg ved desværre ikke noget om æteriske olier...

Mvh
Claus

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:21

Mie Hultengren:

Hvad er reglen for at importere chokolade fra England, skal det være godkendt af en eller anden art?

Hvad er reglen for at importere æteriske olier fra England, skal det også være godkendt?

Jeg skal bruge produkterne i forbindelse med salg på nettet.

Du skal være godkendt til import af fødevare. kontakt din lokale fødevareregion.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/forside.htm

Ætriske olier kan være forbundet med en vis sundhedsfare, så derfor bør du nok lige konsultere Miljøstyrelsen da det er dem der håndtere kosmetik og lignede stoffer. 

www.mst.dk

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)