Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. anpartshaveroverenskomst

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er medarbejder i et anpartsselskab som jeg har købt anparter i, ejer pt. 5 % som jeg købte for 1 år siden, på det tidspunkt var der ikke meget omsætning i virksomheden. Jeg er blevet lovet at kunde købe yderligere 5 % i år.

Omsætningen er steget merkant inden for det sidste år, en omsætning som jeg også har været med til at skabe.
Nu vil mine partnere i virksomheden ha mig til at skrive under på en anpartshaveroverenskomst, en overenskomst som i terorien giver dem mulighed for at købe dem tilbage for en slik.

Jeg har brug for vejledning af en som har godt kendskab inden for det her område, kender i en ?
Helst en som ikke koster en halv bondegård :-)

Vi skal holde generalforsamling i morgen, hvor det er meningen at vi skal skrive under på anpartshaveroverenskomst, som jeg på ingen måde vil gøre før jeg har fået lidt vejledning..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Hej!

Kunne måske god hjælpe, kræver dog, at du mailer den til mig til gennemsyn.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:52

Lad da for guds skyld advokaterne om at lave anpartshaveroverenskomster. Man skal lave det man er bedst til.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Bent!

Anpartsoverenskomsten er jo lavet, og jeg ser trods alt en del færdige anpartshaveroerenskomster.

Var jo bare tænkt som en akut hjælp.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:30

Det er jo livsfarligt Peter. Anpartshaveroverenskomsten er lavet ja, men den er jo lavet på "modpartens" præmisser, og tilgodeser ikke nødvendigvis den indtrædende anpartshavers interesser. Man kan heller ikke bare lave en anpartshaveroverenskomst eller kommentere en overkomst ved at "stjæle" fra andre. Jeg ville holde fingrene langt væk og lade dem der har forstand på det om det.     

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Hej Bent!

Ja.....det er jeg klar over, og jeg ville naturligvis anse problemstillingen fra den indtrædende anpartshavers interesser.

Det er muligt, men gennem tiden har jeg lavet en del anpartshaveroverenskomster og I/S-kontrakter....så helt uerfaren

er jeg ikke på disse områder.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:36

Ja så vil jeg klart sige at du begiver dig af med et område som du ikke har den fornødne erfaring med. Fordi du - mig bekendt - ligesom jeg selv - ikke har den juridiske indgangsvinkel til tingene som er et must, når vi taler om udarbejdelse af aftaler m.v.  Det jeg heller ikke forstår her, er at der er så meget run på revisorerne, at de burde være de første til at sige; vi gør det vi er bedst til, og lader andre om det andet.  Nu skriver du ikke noget om i hvilket omfang du laver sådant arbejde og for hvem, men umiddelbart vil jeg kalde det dårlig stil.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44

Ja..ok...Bent, det er så din holdning.

Jeg gør det ikke i stor stil, dog i forbindelse med nogle pakkeløsninger, hvor jeg så har vores juridiske rådgiver med

på sidelinjen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:27

Jeg er ikke helt alene om at have den holdning men nu siger du så også at du har jeres juridiske rådgiver (advokat) med på sidelinjen. Det stiller jo tingene i et andet lys. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Ja...sorry..min formulering var nok ikke for god.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)