Hej Jeg arbejder sammen med en kollega på at åbne en butik i indre by. Vi er ikke helt enige om konceptet endnu. Overordnet tema er produkter til børn - tøj, accessories osv, legetøj osv. og vi vil oprette et aps. Vi har et møde med EVU i næste uge, men jeg vil gerne være lidt bedre forberedt i forhold til vores etableringsomkostninger.
Vi håber på at kunne finde et egnet butikslokale til leje på mellem 90.000 og 1000.000 om året. Vi har budgetteret med et depositum og forudbetalt 3 måneders leje på 50.000.
I forhold til indretning af butikken forventer vi at kunne spare nogle penge, da vi har en masse goodwill på mange fronter. foreløbigt er der budgetteret med 40.000.
Mit spørgsmål går på om der er nogle der har et bud på hvad vi økonomisk må regne med til opbygning af et anstændigt varelager i etableringsfasen ?
Mvh. Michael
|
Hej Michael
Tja - den budgetterede husleje på max. 100.000 kr. årligt (idet jeg går ud fra, at du har et 0 for meget i din tekst), antyder jo, at du enten vil have en meget lille butik eller en butik, som ikke ligger på et af hovedhandelsstrøgene. Og hvor dyrt jeres varelager bliver, afhænger jo af rigtig mange ting, herunder også, om I går efter mærkevarer eller ukendte mærker, om I skal importere, sortimentets bredde og dybde osv.
Jeg vil foreslå, at I bliver enige om konceptet først, og så begynder allerede nu at se efter lokaler, så I bliver godt orienteret på markedet. Prøv f.eks. http://oline.dk.
Med venlig hilsen