Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaer til salg, hvor finder man det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
En god kammerat har en plan:
Han vil være selvstændig vognmand. Han vil køre godstransport. Han vil gerne overtage et firma som allerede er etableret, i større eller mindre grad. Han er dog ikke sikker på hvor man lige søger den slags firmaer.
Hvor kigger man hen??? Hvor skal man lede. Det er jo ikke just den slags der altid lige står i lokal avisen om onsdagen. Dvs. det gør der måske nok, men ikke altid.

Nogen der har nogle forslag???
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:40
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 17:55
takker....
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:13

Er det lige meget hvor i landet, virksomheden skal ligge ?

Er godstransport også pakketransport ?

/Claus
Tilmeldt 15. Feb 06
Skrevet kl. 06:09

Firmaet skal helst ligge nord for limfjorden... Jo mere nord jo bedre.

Gods og pakketrans er ikke helt det samme, men jeg kan ikke afvise at han er interesseret.

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 08:55

Lige med køb og salg af transportvirksomheder mener jeg tit at have set en lille annonce i Erhvervsbladet. Tror det er en mæglervirksomhed.

- Tag et kig.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:08
Nogen som ved om der er nogle elektronikvirksomheder til salg??. Skal ikke være en kæmpe virksomhed.
Kunne jo tænkes at nogen herinde ved noget. En netbutik som sælger elektronik kunne også have interesse..
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:13

Hej

Der findes et par stykker i Jylland der sælger rullende vognmandsforretninger.  Bl.a. Vagn Skytte Jørgensen og Transportmæglerne.
Jeg ville dog holde mig fra begge to., medmindre din kammerat har fuldstændig styr på hvad han gør.
Der sælges ofte trækkere/forvogn-hængere med "fast kørsel." Det vil sige at man køber en lastbil med kørsel for en speditør/transportfirma. Jeg ville aldrig gøre det !!

To spørgsmå:
- har han erfaring fra branchen. Transport- og specielt vognmandsbranchen kører med meget små avancer, hvis overhoved nogen
- Afhængig af bilstørrelse er der nogle krav til tilladelser. Har han været på vognmandskursus og kan stille den nødvendige garantikapitel for at kunne få "tilladelse til transport af gods for fremmed regning" ??

Hvis ikke han har erfaring og tilladelse, men vil være vognmand kunne en ide være at starte med en mindre bil og så køre for et andet firma. Der er ikke så mange penge i det, som at køre direkte for kunden, men man sparer administration og opsøgende salgsarbejde.
Hvis han køber fornuftigt og sætter sit privatforbrug meget lavt, kunne det være en startmulighed.
Multi-Trans (udbringning af mad), Postillionen (kurerkørsel) og Team Vendelbo v/ John Jensen (kører for UPS) er alle tre firmaer der har kontor i Nordjylland og to af firmaerne har søgt biler for nylig.

Jeg kan se af dit postnummer, at du befinder dig i Bindslev. En anden mulighed var at starte op med en lille bil, kontakte alle de lokale firmaer der kunne have brug for transportydelser og så samtidig melde sig til et af de landsdækkende kurernet, som f.eks. ONC eller Kurer Gruppen. En kombination af egne kunder og medlemsskab af et netværk kunne give en startmulighed.

Når de mindre vognmandsfirmaer sælges sker det ofte til een, som ejeren kender i forvejen.  Det kan være en vognmanden har samarbejdet med eller på anden måde har tillid til. Dette er også ofte grunden til, at man ikke ser små transportvirksomheder udbudt til salg. De sælges ofte "ved kakkelbordene" søndag eftermiddag

Men har han lyst og mod på det, er jeg sikker på at der kan blive en forretning ud af det. Det ses klart at transportmarkedet deler sig mere og mere i to dele:
- store firmaer, der tilbyder totale transportløsninger på hele virksomhedens transportbehov
- mindre firmaer der kan yde den individuelle og personlige service, fordi de er repræsenteret i lokalområdet

Har du flere spørsgmål, er du velkommen til at skrive igen. Jeg har arbejdet i den nordjydske transportbrance i over 20 år.

Med venlig hilsen
Flemming
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)