Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamehosting/Spilservere

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Hvad ville være den bedste løsning for mig, hvis jeg skal have 15-20 spilservere kørende døgnet rundt? Serverne skal selvfølgelig køre 100% flydende. På hver server er der plads til henholdsvis 24 og 32 spillere.

Det drejer sig om spil som CounterStrike: Source, Battlefield 2 og Call of Duty 4.

Er det bedst at lease 15-20 seperate spilservere eller en hel eller flere computere til opgaven. Er lidt på bare bund, da jeg er lidt i tvivl om hvor meget det kræver af både internet forbindelsen og computerne de skal køre på?? Er det muligt at have alle 15-20 spilservere kørende på en computer?

Håber i kan hjælpe!

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:23

Jeg kan godt hjælpe dig hvis det er..

Har du selv software til det, brugersystem og faktureringssystem ?

Hvor meget kapital har du til at starte for, har du erfaringer inden for området ?

vh

Brian 

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:28

Jeg har selv været meget inde i Counter-strike scenen som ung og har også fulgt CS:S scenen samtidig har jeg været i kontakt med et par af de hostingselskaber der nu findes i Danmark.

Jeg vil mene at ingen af disse hostingfirmaer (CS:S server udbydere) kan levere en server med plads til henholdsvis 24 eller 32 spillere som vil køre uden problemer.

Vil derfor forslå dig selv at lege dig ind i et rack og opsætte de servere du nu skal have. Det giver dig også bedst muligheder til spil udvidelser osv. 

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 18:21

Jeg er ved at overveje at starte et firma som boomtown.dk dog med et par store forskelle. Har ikke selv meget forstand på opsætning af spil servere men har en god ven som kan klare det meste for mig.

Så leder efter en løsning hvor jeg kan lease alle 15-20 servere med mulighed for udvidelse, hvis alt går godt. Har ikke kapital og plads til selv at købe serverne. Da det meste af min kapital går til en programør som skal lave en hjemmeside for mig.

Hvad ville den bedste og billigste løsning så være for mig? Har undersøgt at det vil blive alt for dyrt at leje alle 15-20 servere seperat, da de hver vil løbe op i ca. 600,- kr i måneden for en 32 spillers.

Fandt denne computer til leje: http://www.plushost.dk/?page=produkter&category=dedikerede_servere&product=ded.corporate_plus men en er vel ikke nok? Og egner den sig overhovedet til spilserver??

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:24

Jeg ved at du kan købe en dansk (dedicated) server til omkring 800 kr pr. måned som vil kunne holde til presset og der vil du nok kunne køre 3-4 game servere på.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:25

Hvis du syntes 600kr om måneden for en server er mange penge så tror jeg du skal overveje en anden branche :) Desuden tror jeg du har lavet en regnefejl et sted, for du kan jo se eksisterende gaming-sites kan tjene penge, så et eller andet sted må du have regnet forkert hvis du har regnet dig frem til at det ikke kan gå. 

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 19:05

Jordz: Hvor lejer du det henne?

mcsolutions: Har ikke lavet en regnefejl, det er bare ud fra når man ser hvad det koster at leje en hel computer og lad os sige der kan være ca. 6 servere på er det da en smule dyrere

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 19:07

Hvad ville den bedste og billigste løsning så være for mig? Har undersøgt at det vil blive alt for dyrt at leje alle 15-20 servere seperat, da de hver vil løbe op i ca. 600,- kr i måneden for en 32 spillers.

I dette tilfælde findes der kun billigeste og dårligeste løsning. You get what you pay for. At køre gaming servere er meget krævende både for udstyret (som skal være meget kraftigt til at klare belastningen) og for netværket da man har en MEGET stor traffik som du (også) skal betale for.

I alt koster det en hel del poser penge at indkøbe, men også at drive en sådan løsning.

Jeg forstiller mig også at gaming scenen er for lille i Danmark, så derfor skal du allerede fra starten kigge ud i den store verden hvis du skal få det til at hænge sammen. 

Anyway.. Good luck! :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:29

Newbie:

mcsolutions: Har ikke lavet en regnefejl, det er bare ud fra når man ser hvad det koster at leje en hel computer og lad os sige der kan være ca. 6 servere på er det da en smule dyrere

Det er noget vås det der ... der kan ikke være 6 servere på en computer ... en computer og en server er i princippet det samme, hvordan du efterfølgende deler den op har intet at gøre med få eller mange servere.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:35

Det du glemmer er at du ved cs f.eks skal ind og have kompilet din kernel til 1000hz, så du har flere mulighed for at kunne sende hurtigere ud til gamerne da de ellers vil føles som en halvsløvt tegnefilm at spille. De servere du kan få til 800 kr sidder der slamdiske i, for lidt ram, og garanteret en meget sløv overførsels hastighed.

Men du skal da være velkommen til at kontakte mig, har nok en løsning der er bedre og lettere for dig at komme igang med ..

vh

Brian Knudsen 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)