Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Comedy-arrangement

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i dialog om at lave et comedy-arrangement med 3 af Danmarks største stand-up'ere. Målet er at have 1500-1950 tilskuere og en billetpris på ca. 150. Er det realistisk at få så mange tilskuere?

Jeg vil også gerne have en sponser til arrangementet, hvor meget kan jeg cirka regne med at få derfra?

Arrangementet bliver afholdt i Roskilde

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 20:21

1500 mennesker er mange at skrabe sammen til et comedy arrangement i Roskilde, du skal ihvertfald ud i noget seriøs reklame, og det skal være et show der kunne lokke folk til.

Kan man få mere af vide? Hvem er det og hvor ville du holde det? må da næsten være i Roskilde hallerne...

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 22:23

Præcist som Mark siger, så er 1.500 deltagere mange at få til Roskilde. Der bor selvfølgeligt en del i byen, men det kræver en god markedsførings-indsats at få folk til at tage til Roskilde når man ikke bor der. Et bud kunne være, at prøve at se om du kan stable et navn på benene sammen med "Gimle" som er et diskotek/spillested i Roskilde. De har et ret bredt publikum, da de ofte har live koncerter, og jeg tror, at et samarbejde med dem ville kunne give dig meget markedsføring.

Omvendt er 150 kroner billigt - men er det realistisk at gøre det for så få penge?

1.500 x 150 = 225.000 kr.

De penge rækker ikke ret langt til betaling af 3 stand-up'ere og leje af lokaler. Ligesom Mark antager jeg, at der må være tale om Roskilde hallerne, på grund af det høje deltager-antal.

Med hensyn til sponsor ligger der en del mellemstore virksomheder i Roskilde, som måske godt kunne være interesseret i at gå ind i et sponsor-arbejde. Jeg ved ikke hvor meget det vil kunne give økonomisk, men mit bud er, at du i din businesscase nok skal sætte sponsorindtægter på et lavt niveau for en sikkerheds skyld (under 30.000 kr.).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 22:52

Tror såment godt det kunne lykkedes at samle 1500 mennesker men som Jeppe tror jeg også 150,- er for lidt til at kunne give noget i forhold til risikoen.

Og har lige set på brugeren, det ligner det er et af de 3 gymnasier han vil holde det på, god idé faktisk måske du skulle sætte billetprisen til 195,- og for skolens elever 150,- tror du kunne fange mange fra gymnasiet på den måde.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 22:56

Mark WM:

Og har lige set på brugeren, det ligner det er et af de 3 gymnasier han vil holde det på, god idé faktisk måske du skulle sætte billetprisen til 195,- og for skolens elever 150,- tror du kunne fange mange fra gymnasiet på den måde.

Er der nogen af de tre gymnasier i Roskilde som er store nok til, at de kan rumme 1.500 tilskuere og en scene? Jeg har aldrig været på nogen af dem, men udefra ser de ikke så store ud :-).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 5. May 08
Skrevet kl. 23:38

Nej, det er i Roskilde Hallerne. Det med gymnasierne var omkring noget andet. 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:22

"Målet er at have 1500-1950 Tilskuere... "

Tja, hvordan vil du få plads til dem? Der bor jo en god del folk i Roskilde men tro sku ikke du får 2.000 til at comedy, istedet for så meget andet... Du skal finde en dato hvor der IKKE skal være andre arrangementer i området den dag du vil afholde det.

Desuden så har nolge andre nævnt at du skal have en god reklame, og det vil jeg sige at det er det vigtigste.

Ang. Økonomi så skal du sørge for at sætte et mindste mål på ca. de 1600 tilskuere og så se om det dækker udgiften til Kunstnerne, og så skal du se på hvor meget dit "crew" vil koste og så sætte priserne på drikkevarerne.. Så skulle det jo gerne give et overkskud, og så kan dette jo så gå til en reklame dækning...

Og så kommer alle forholdene omkring det sted du vil afholde det.

Og hvis det ikke var at jeg boede i Jylland, så havde jeg da gerne villet deltage.. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Skrevet kl. 17:21

Tror det ville være en god idé at regne lidt på lønnen til komikerne, hvis du kan få dem med på det kan du jo prøve at lave en %løn til dem af billetsalget, så du f.eks. aftaler med dem at de får 20% af billetsalget hvis der så kommer 1500 tilskuer så til en billetpris på 150,- så er det 45.000,- til komikeren, uden dog at kende hvad det koster vil jeg mene det er rigeligt til dem :)

Så "tjener" du 30% af billetprisen samt overskud fra øl/vand m.m hvis du så aftaler med RH at de får f.eks. 10% og 25% af salget i boderne.

- Så har du 30% af billetprisen, og 75% af salget.

- Hver komiker får 20% af billetprisen

- RH for 10% af billetprisen og 50% af salget i boderne.

- Så kan du afsætte de 15% til reklame forventet 33.750,- ved 1500 tilskuer.

- Så tjener du selv 50% af overskudet i boderne, og 15% af billetpriserne... Så sørger du for f.x. 2 små pauser mellem komikerne hvor folk kan styrte ud i boderne og købe.

Hvis alt det der kan falde på plads er du sikker på ikke at stå med - og jo flere og jo mere salg både du, komikerne og RH kan skabe tjener i alle lidt mere.

VED GODT DET ER UREALISTISK - Mere pointen i ikke at tabe penge hvis der ikke dukker forventet antal "kunder" op.-

Tilmeldt 5. May 08
Skrevet kl. 11:51

Zirkus Nemo skal optræde i Roskilde Hallerne i november måned, her er der 1859 pladser. Og for mig at se har jeg et bedre produkt.

Tilmeldt 5. May 08
Skrevet kl. 14:33

Jeg kan fornemme en vis skeptisk over at skulle skaffe 1500 mennesker til mit arrangement. Vil I være mere begejstrede hvis det blev i København

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)