Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rejse til usa?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hEJSA ALLE

Findes der en iværksætter her som for nyeligt har været i usa, og kan anbefale et godt tilbud på sådanne ture? vi er 2 personer, og vil gerne på bil ferie, men jeg nægter at betale 17.000 for 15 dages tur. det er simpelthen for dyrt. Hvem har været der for nyligt, og hvor er det billitgt( og ja jeg har kigget på nettet:-)

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:38
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:29

Hej,

Jeg var i USA for nogle år siden, og det var en fantastisk oplevelse. Hvis man vil se de forskellige dele af USA, og endda i bil som du nævner, så skal man nok ikke satse på at gøre det på 15 dage.

Vi benyttede fly fra kyst til kyst og ellers bus mellem byerne, og besøgte New York, San Francisco, LA, Las Vegas og Grand Canyon over ca 3-4 uger og brugte ialt 20.000kr pr. mand alt inkl.

Hvis vi skulle køre rundt ville jeg ikke tage derover for mindre end en måned. :)

Mvh.

Michael

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:42
Ja, hold dig til en af kysterne.

Billige flybilletter til USA lige nu er lidt en mangelvare da mange danskere har fundet ud af det ikke er så farligt at flyve derover, og den billige dollarkurs hjælper heller ikke meget på situationen.

Jeg har dog tit været heldig med:

www.icelandair.com
www.delta.com
www.dsb.dk

Hoteller har jeg haft god held med at finde på:

www.hotels.com
www.priceline.com

Med hensyn til bil har jeg forsøgt mig ved lidt forskellige selskaber, det jeg brugte sidst var:

www.ebiludlejning.dk - de har en dejlig tendens til ikke at have små biler hjemme, så de sidste par gange har jeg lejet/betalt en compact, men er kørt derfra i en fullsize eller premium.

Der er selvfølgelig lidt mere arbejde med at finde hotel end hvis du bare køber en hel pakke, men hvis du er frisk på at søge lidt kan du nok også spare en del.

Alternativt kan du gå ind på www.killroytravels.dk og få dem til at sætte et tilbud sammen.

Håber du kan bruge noget af det, og god tur. :)

Dbh
Kasper
Tilmeldt 21. Apr 05
Skrevet kl. 08:43

Hvis jeg skulle afsted igen ville jeg stadig tage begge kyster med... jeg syntes de har ret meget at byde på hver især.

Men igen hænger det sammen med budget og tid :)

Fra Århus C
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:58
Jeg ville nødig skulle runde begge kyster på een gang, ja ikke engang på en måned..

Man snyder sig selv for mange oplevelser hvis man har et for stramt program.

..og så er der jo den åbenlyse fordel du kan tage tilbage igen senere! :D

Jeg har boet i området omkring Boston, og hvis du skulle se alle de spændende ting bare i det ene område byder på kan du sagtens bruge en uge.

Men vil du se begge kyster så arranger det så du lander i f.eks. Boston eller New York og så ser det område og så flyver du til San Fransisco, Los Angeles eller Vegas. Så sparer du da lidt tid på transport.
Tilmeldt 21. Apr 05
Skrevet kl. 09:02

Kasper Teglgaard:
Men vil du se begge kyster så arranger det så du lander i f.eks. Boston eller New York og så ser det område og så flyver du til San Fransisco, Los Angeles eller Vegas. Så sparer du da lidt tid på transport.

Det var det vi gjorde... vi havde fået lavet flex flybilletter så der var ingen pres på at man skulle bruge tiden de steder vi var. F.eks. var vi en uge i NY, men kun 3 dage i San Francisco. Vi var ikke så vilde med byen, så vi tog bare videre. Det var en kæmpe frihed at have.

Man kan nå en hel del på 3-4 uger uden at få stress på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

På 15 dage vil jeg anbefale strækningen fra San Francisco til San Diego. Flot tur med meget forskellig natur og byer. Har boet i området - og selvom jeg også syntes godt om østkysten, er den mere europæisk at se på  - så hvis det er første gang, vil jeg anbefale Vestkysten. Alternativt blot San Francisco - L.A, og så med et smut til Yosemite Nationalpark og til Vegas. Icelandair har gode priser til Østkysten, og Continental/United/Northwest har ok priser til resten af landet.Tjek www.flybillet.dk eller kontakt Killroy.

Mvh Per 

Tilmeldt 21. Apr 05
Skrevet kl. 10:35

Jeg havde ikke fanget det kun var 15 dage.

Når det er tilfældet vil jeg helt klart tilslutte mig Pers indlæg vedr. vestkysten. Turen fra SF til San Diego er rigtig lækker, og der er mange interessante ting at se på vejen.

LA downtown frarådes dog. Det var ikke en særlig god oplevelse. Men forstæderne til LA som f.eks. Santa Monica var rent paradis.

Killroy var med til at planlægge en del af vores rejse. De klarede det godt og gav en masse gode råd med på vejen om f.eks. overnatning de forskellige steder.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)