Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal der patent på en applikation?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Det er lidt nogle newbie-spørgsmål jeg kommer med her, men meget vigtigt at få klarhed omkring. Jeg har fået en meget god idé til en 'teknisk løsning på et teknisk problem', som patent- og varemærkestyrelsen formulerer det, men er virkelig i tvivl angående søgning om patent.

For eksempel youtube eller skype, er der taget patent på disse?

Min idé kan jeg naturligvis ikke komme nærmere ind på her, men den går ud på at benytte allerede eksisterende hjemmeside/applikationer på en ny måde, og så er den vel en ny løsning på et teknisk problem? Men det tager jo op til 4 år før en ansøgning er behandlet. Skal man bare registrere sig som varemærke?

Jeg er helt på bar bund!

Håber på at I kan hjælpe mig!

Mvh. Rasmus

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:33

Hej Rasmus.

Patent kan være utroligt kompliceret. Jeg har tidligere selv været i tvivl om patentering m.m. (dog i forbindelse med et produkt). Jeg læste hjemmesiden for Patent- og varemærkestyrelsen, hvor der står en del gode ting (jeg forstår, at du også har været der) og jeg ringede og talte med dem. De var meget hjælpsomme og jeg fik svar på alle de spørgsmål jeg havde og de kunne anbefale mig noget bedre til at beskytte min ide end jeg selv havde forestillet mig. De kan give dig en masse råd og vejledning til, hvad du skal og hvordan du skal forholde dig og hvad du kan. Jeg vil anbefale dig det samme.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Du kan ikke få patent på en ren softwareløsning i EU. Kombiner det med noget hardware, så kan du måske få det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:05

Tak for jeres svar!

Vi har dog nu fundet ud af, at vores idé allerede var taget :(

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:10

Rasmus:
Tak for jeres svar!

Vi har dog nu fundet ud af, at vores idé allerede var taget :(

Nå, men hvad var idéen så? :-)

Det kan jo være i kan lave en bedre løsning. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)