Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ryger autosvar v ferie i spamfiler eller cykler de rundt mellem serverne ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 4850 Stubbekøbing
Tilmeldt 10. Jun 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man går på ferie, kan man sætte autosvar på, enten i sin Outlook eller på sin webmail. Men spammere får også disse svar.
Jeg blev for nylig ganske lagt ned, da jeg i fire dage satte autosvar på min webmail og fik reaktion fra alle de spammere, svaret også røg ud til.

Har blogget om det her: http://borsenmikroblogs.dk/abelone/2008/04/29/jeg-s%c3%a6tter-aldrig-autosvar-pa-igen/

Nu spørger jeg:

1) går filtre som fx Spamfighter ind og sluger a) feriesvar og b) den type Svar-på-autosvar, som om de var spam ?
 2) kan man stadig risikere, at ens feriesvar sendes til en anden, der også er på ferie, hvorefter de svarer hinanden i een uendelighed, sådan som Martin beskriver i denne artikel fra 2006, eller er der for længst taget højde for dette i forskellige postprogrammer ?
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20060630/news03/107030125/

Gode fif til at sætte feriesvar på, når man IKKE er på en exchange server, ønskes :-)

venlig hilsen

Abelone Glahn

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:33

Abelone Glahn:
Når man går på ferie, kan man sætte autosvar på, enten i sin Outlook eller på sin webmail. Men spammere får også disse svar.

Kun hvis de har indsat deres egen afsenderadresse - og det har de ikke. 

Abelone Glahn:
Jeg blev for nylig ganske lagt ned, da jeg i fire dage satte autosvar på min webmail og fik reaktion fra alle de spammere, svaret også røg ud til.

Uden at have læst din blog: Tror du ikke nærmere problemet er, at din spamsoftware kører på din klient/egen-pc og spams derfor først bliver fjernet når du henter den fra webmail? 

Abelone Glahn:
1) går filtre som fx Spamfighter ind og sluger a) feriesvar og b) den type Svar-på-autosvar, som om de var spam ?

Generelt nej, men måske. 

Abelone Glahn:
2) kan man stadig risikere, at ens feriesvar sendes til en anden, der også er på ferie, hvorefter de svarer hinanden i een uendelighed, sådan som Martin beskriver i denne artikel fra 2006, eller er der for længst taget højde for dette i forskellige postprogrammer ?

Hvis blot du tager højde for dét er der intet problem. Det er jo noget du kan teste.
Fra 4850 Stubbekøbing
Tilmeldt 10. Jun 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:50

Kære unavngivne...

Tak for dit hurtige svar, som jeg lærte lidt af:

udvikler:
spamsoftware kører på din klient/egen-pc og spams derfor først bliver fjernet når du henter den fra webmail? 
Jeg har udtrykt mig uklart:
Jeg fik 824 mails tilbage med "no such user", da jeg på min webmail satte autosvar.

-

Du skriver: mon ikke problemet er at min

udvikler:
spamsoftware kører på din klient/egen-pc og spams derfor først bliver fjernet når du henter den fra webmail? 

Alle disse "no reply" fik jeg tilbage på min webmail, så det kunne da tyde på, at min webmail ikke sorterede dem fra, selv om jeg havde indstillet filtret til ret højt på webmailen?

Du har ret, at de også alle sammen også kom med ned i min postkasse, da jeg hentede brevene. Da jeg ikke har ekstra spamfilter på min egen PC, blev de heller ikke sorteret fra her. jeg fik således fornøjelsen af dem på både webmail og i min postkasse, da jeg endelig hentede mails.

Så spørger jeg, om man kommer til at lave cirkulation mellem to feriemeddelelser , og du foreslår, at jeg tester det .....det tør jeg da ikke ! Confused, så får jeg jo netop en hel masse på nakken, for sæt det er rigtigt, at det lægger serverne ned !   

Jeg er faktisk nået til den konklusion, at jeg ikke sætter autosvar på frem over - der er simpelthen for meget bøvl med at oprette regler mv. når man ikke er på exchangeserver eller bruger gmail. 

og et par dage kan folk vel også vente med at få svar.....

venlig hilsen
Abelone

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:02

Abelone Glahn:
udvikler:
Jeg har udtrykt mig uklart:
Jeg fik 824 mails tilbage med "no such user", da jeg på min webmail satte autosvar.

Var emnet i mailsne 'Mail undeliverable'? I så fald kunne problemet i stedet være, at en spammer havde brugt din mailadresse i fra-feltet. Alle mailservere der afviser mailsne vil så informere afsenderen om at mailen ikke kunne leveres. 

Disse ville heller ikke blive sorteret fra i dit spamfilter. 

Abelone Glahn:
Så spørger jeg, om man kommer til at lave cirkulation mellem to feriemeddelelser , og du foreslår, at jeg tester det .....det tør jeg da ikke ! Confused, så får jeg jo netop en hel masse på nakken, for sæt det er rigtigt, at det lægger serverne ned !

Du kan bare sætte dit feriesvar til. Fra en anden mail (eller en du kender) sender du så en mail til dig selv og får et autosvar retur. Når du får autosvaret retur sender du hurtigt en mail igen - og det bliver du ved med.  Du skulle gerne ophøre med at få dit feriesvar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)