Når man går på ferie, kan man sætte autosvar på, enten i sin Outlook eller på sin webmail. Men spammere får også disse svar. Har blogget om det her: http://borsenmikroblogs.dk/abelone/2008/04/29/jeg-s%c3%a6tter-aldrig-autosvar-pa-igen/ Nu spørger jeg: 1) går filtre som fx Spamfighter ind og sluger a) feriesvar og b) den type Svar-på-autosvar, som om de var spam ? Gode fif til at sætte feriesvar på, når man IKKE er på en exchange server, ønskes :-) venlig hilsen Abelone Glahn |
Abelone Glahn:Når man går på ferie, kan man sætte autosvar på, enten i sin Outlook eller på sin webmail. Men spammere får også disse svar.
Kun hvis de har indsat deres egen afsenderadresse - og det har de ikke.
Abelone Glahn:Jeg blev for nylig ganske lagt ned, da jeg i fire dage satte autosvar på min webmail og fik reaktion fra alle de spammere, svaret også røg ud til.
Uden at have læst din blog: Tror du ikke nærmere problemet er, at din spamsoftware kører på din klient/egen-pc og spams derfor først bliver fjernet når du henter den fra webmail?
Abelone Glahn:1) går filtre som fx Spamfighter ind og sluger a) feriesvar og b) den type Svar-på-autosvar, som om de var spam ?
Generelt nej, men måske.
Hvis blot du tager højde for dét er der intet problem. Det er jo noget du kan teste.Abelone Glahn:2) kan man stadig risikere, at ens feriesvar sendes til en anden, der også er på ferie, hvorefter de svarer hinanden i een uendelighed, sådan som Martin beskriver i denne artikel fra 2006, eller er der for længst taget højde for dette i forskellige postprogrammer ?