Jeg håber meget i kan hjælpe mig, da jeg ikke ved hvordan jeg skal styre det med b skat.
Jeg har et fuldtidsjob som kører som min a indkomst, ved siden af tjener jeg lidt penge som privat person. Dette skal jeg vel oplyse som b skat?
De penge jeg tjener har jeg en række udgifter til, så hver gang jeg tjener 100 kr bruger jeg f.eks. 20 kr på at tjene dem, hvor meget skal jeg så oplyse i b skat.
Er det nødvendigt for mig at lave et regnskab som jeg sender med ind eller?
Og til sidst hvor meget betaler jeg i b skat, er det bare 60% af det hele eller??
Det vil sige at det jeg tjener i fritiden som ikke har noget med mit arbejde at gøre det skriver jeg bare på min årsopgørelse under indtægt og så trækker jeg de udgifter fra jeg har haft.
Så f.eks. ser det sådan ud årsløn fra arbejde 10.000, tjen ved siden af 10.000 hvor jeg har haft en udgift på 2000 for at tjene dem, og så ser min årsopgørelse bare ud som 18.000 kr?
Og så kan jeg bare skriver det på sidst på året når jeg laver årsopgørelse og så tage den restskat som det vil give?
I min fritid laver jeg hjemmesider til mig selv hvor jeg tjerner lidt penge igennem. Det jeg tjener i fritiden på min egne hjemmesider hvordan skal jeg i forhold til SKAT registrere det?
Måske du også kan hjælpe med et par småting mere :)
Hvor meget skat betaler jeg af dette er det 60%?
Og kan jeg trække mine udgifter fra inden jeg skriver det beløb jeg har tjent i rubrik 111? Altså hvis jeg har tjent 1000 på et år og har en udgift på 200 så kan jeg nøjes med at skrive 800 i rubrik 111?