Hej. Jeg går med tanken om at starte lidt miniimport virksomhed og vil gerne have kommentarer til om noget mangler. det drejer sig om boardershorts fra USA. Så vidt jeg har læst mig til kræver dette at man er cvr registreret og har importtilladelse. det næste er vedr salg af mærkevare i dk. er det korrekt forstået at når man importere fra et andet land uden for EU, skal der tjekkes med varemærke styrelsen om der er nogen forretninger der har enerettigheder til at forhandle i dk? hvis alt dette viser sig, ikke at ligge nogen hindirng i vejen for import, er det så muligt at lave lovlig parallelimport, eller er der noget jeg har glemt? m.h.t. til told og afgifter. Det skal siges at det drejer sig om meget små partier i starten. Hvis jeg vælger dhl eller et hvilket som helst andet fragtfirma, skal jeg så selv sørge for fortoldning eller sker det automatisk? hvor meget kommer der oven i et par boardershorts i usa til 50 dollar når alt er påregnet, selvfølgelig minus fragt? er der andet jeg har glemt vedr. importen er i velkomne til at kommentere det? mvh. Kristian |
og er det overhovdet nødvendigt at blive momsregistreret når man har en omsætning på mindre end 50000 om året, her tænker jeg særligt når vi taler om import fra 3. lande?