jeg ønsker at blive konsulent med et CV der lyder ca. sådan (kun med de emner der passer til min profil, som jeg forestiller mig den...): Civilingeniør. .NET1.1 - 4år - ekspert .NET2.0 - 2år - ekspert winform - 4år - ekspert Arkitektur, OOA/OOD, UML, Designpatterns - 4år - meget erfaren sql/databasedesign - 2år - erfaren SOA - 2år - erfaren webform (ASP.NET) - 1år - erfaren vigtigt! min erhvervserfaring er 4-5år. Derudover har jeg 4år som deltidsprogrammør under studietid (indgår ikke i CV).
- Min nuværende løn ligger lidt over 50k (incl. pension). Min forestilling er at konsulenthuse sælger mig. Nu til mine spørgsmål: 1) Er det realistisk, med en timepris på 5-600kr, efter konsulenthuset har taget deres del? 2) Jeg forestiller mig, at jeg får det svært ved at "vise" konsulenthuse, at jeg er af den "rigtige kaliber" til prisen, givet mit CV. Hvad mener i? hvis ja, kan jeg gøre noget for at bevise mit værd? på forhånd tak :)
|
1) Man plejer at sige lønnen er ca. 1/3 af det firmaet sælger dig for. Umiddelbart lyder 500-600 ret højt.
2) Du kan refere til projekter du har været med til. Det er vel en form for et bevis. Hvad mener du med at du skal vise dig? Vil du gerne være freelance konsulent? For hvis du er ansat, så er lønnen jo fastsat.