Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamisk hjemmeside: Autoforhandler produkt

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX:

Til alle jer der er så vilde med Joomla, hvorfor er I det? Det virker så amatøragtigt i mine øjne. Joomla's kildekode er alt for stor og omfattende. Det har så mange funktioner, som man aldrig vil få brug for, men som webserveren alligevel skal løbe igennem hver evig eneste gang hjemmesiden vises, hvilket sløver oplevelsen dramatisk for den enkelte bruger. Hvorfor ikke kode sit eget til hver kunde, som er målrette, så kun de funktioner som er nødvendige er med. Når man så har lavet noget for tilpads mange kunder har man mange biblioteker man kan trække på. Jeg ved godt det er lidt sådan Joomla er opbygget, men grundsystemet er for stor, langsomt og klodset.

Jeg har det på præcist samme måde, og jeg har da intet imod at man som nybegynder eller én med knapt så meget at gøre godt med benytter sig af Joomla, men når folk (nævner ingen navne) begynder at sige, at det er det bedste til alt og at der ingen problemer er, bliver jeg også sur. Det er direkte usandt - man har ikke den nødvendige frihed og systemet er alt for tungt til vises typer af sider.

Idéen med Joomla er fin, men man må indse, at det altså ikke altid er lige hensigtsmæssigt. Smile

Men jeg synes faktisk at det er en interessant debat, og jeg vil derfor anbefale dig at oprette en ny tråd, så denne ikke overtages af en offtopic-diskussion.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:19

WooX:

....Hvorfor ikke kode sit eget til hver kunde, som er målrette, så kun de funktioner som er nødvendige er med...

Fordi det ikke kan svare sig for kunden.

Rigtigt mange små virksomheder, foreningener osv. kan klare sig med joomla off the shelf - eller med mindre tilpasninger.

Så det kan simpelthen ikke svarer sig at kode noget fra bunden når man kan stå på skuldrene af andres arbejde.

Ja joomla er et stort system som er beregnet til mange forskellige slags kunder / funktionalitet og med 3100 forskellige officielle udvidelser til så kan Joomla rigtigt rigtigt mange ting - Men at det skulle være en ulempe for små kunder er helt forkert.

Det eneste sted hvor optimering af kode m.v. for alvor tæller er på de aller største kunder og her sidder virksomheder som Mikkels (http://www.mc-solutions.dk/) og Peders (http://www.taketwo.dk/) og andre klar med customsyede løsninger der er optimeret fra bunden til kun at kunne lave helt præcist det som kunden skal bruge på hjemmesiden. Men det kræver altså også volume at gøre det rentabelt der er ingen rentabilitet i at sidde og kode noget helt fra bunden til en kunde med små eller mellemstore behov.

Så langt langt de fleste kunder kan med fordel vælge et open source system som Joomla også kan de enten selv prøve at sætte det op eller hyrer et firma til at stå for design, tilpasning m.v.

Så hele pointen i jeres kritik er faktisk misforstået - det er netop kun på de største løsninger det kan svare sig at kode fra bunden.
Men selvfølgelig er der ting joomla ikke er optimalt til - f.eks. er ACLen i joomla rimelig håbløs pt. og det er først planlagt til joomla 1.6 men når det så kommer ind så har jeg svært ved at se hvilket CMS der skal konkurrer med joomla på sigt.

Derudover så må og bør det være rigtigt svært at komme med en kritik af f.eks. Joomla uden at man kender systemet indgående.

Men som det sidste indlæg skrev så er vi vist godt offtopic nu :)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:36

Jeg kan kun snakke ud fra mine egne erfaringer. Jeg skulle på et tidspunkt udføre noget søgemaskineoptimering for en klient, hvis side kørte på Joomla. Jeg har aldrig oplevet det så svært at få frihed til at gøre noget som helst. Men nu er min mund i hvert fald lukket Zip it!

Jeg har oprettet flg. tråd, så kan debatten tages der: http://www.amino.dk/forums/p/35260/223100.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

Martin Hegelund Møller:

Jeg kan kun snakke ud fra mine egne erfaringer. Jeg skulle på et tidspunkt udføre noget søgemaskineoptimering for en klient, hvis side kørte på Joomla. Jeg har aldrig oplevet det så svært at få frihed til at gøre noget som helst. Men nu er min mund i hvert fald lukket Zip it!

Jeg har oprettet flg. tråd, så kan debatten tages der: http://www.amino.dk/forums/p/35260/223100.aspx

Hehe tak for oprettelsen af den anden tråd! 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)