Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - hvordan undgår jeg det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et site som sælger udstyr til diverse bilmærker på www.stylingshop.dk

Nu har jeg en vis forkærlighed for Toyota, hvorfor jeg bla. har sitet www.toyotaextreme.dk som er et Community.

Mit spørgsmål er:

Jeg vil gerne åbne en ny shop på www.extremestyling.dk som udelukkende sælger dele til Toyota og kun det. Men shoppen bliver den samme som www.stylingshop.dk, men altså hvor alle andre bilmærker end Toyota er fjernet.

Dvs. de samme varer (men kun Toyota) går igen på begge sites. Hvordan undgår jeg at Google betragter det som Duplicate Content ?

Skal jeg ændre i visningen så HTML'en ikke bliver 100% identisk, for tekster og billeder kan jeg ikke rigtigt rette på, jo, da produkterne jo er de samme.

Hvad er jeres bud på dette problem/udfordring?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:55
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:01

Jo det skulle kunne lade sig gøre, så kan jeg jo også lave dem lidt mere SEO-mæssigt korrekte.

Når du siger 20%, er det så 20% på den pågældende side eller 20% ialt på sitet?

Her tænker jeg på at der på stylingshop.dk jo er masser af varenumre som slet ikke vil kunne findes på extremestyling.dk

Tæller det i positiv retning når vi snakker om duplicate content at hele sitet overordnet set ikke er ens da de har forskelligt antal varenumre og dermed overordnet ikke er ens eller er vi nede på side niveau? Håber du forstår?

Tilføjelse:
Efter at have gennemtænkt det lidt mere, så kan jeg godt se at det må være på sideniveau og ikke på siteniveau. Jeg må igang med at lave nye og forbedrede tekster ;-)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:29

Når jeg nu sidder og laver 2 varebeskrivelser til samtlige varer, er det så ikke den ultimative løsning til at fange problembørnene mht. stavemåde.

Her tænker jeg på at f.eks.et filterkit af nogen kaldes et injektionkit og af andre et injectionkit

Hvis jeg opretter den ene term på site 1 og den anden term på site 2 så må jeg jo være noget bedre stillet ift. folks søgninger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)