Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav konvertering i e-butik

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

soelver:

Jeg ville personligt foretrække varenummer, fremfor bestillingsnummer. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag. Bestillingsnummer får mig til at spekulere på, om det er noget jeg skal huske på, hvor et varenummer bare er en indikation af, at der jo skal være et nummer til at holde styr på den enkelte vare - for jer.

Ja, det må jeg give dig ret i. Varenummer er et meget bedre ord at bruge.

Nogen der vil komme med lidt kommentarer på dette billede? http://peecee.dk/uploads/052008/conversion-kanal.jpg

Kan det være fordi vi ikke har oprettet Analytics konto igennem AdWords, men bare har åbnet en ny og tilknyttet den til siden. Kan den så ikke finde ud af CPC

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 00:36

Hejsa

Navnet betyder ikke direkte noget for konverteringsraten, for det er udtryk for dem der har fundet sitet, og ikke dem der ikke finder derind fordi de ikke kan navnet. Men derfor bør det selvfølgelig overvejes alligevel.

I hele denne tråd er webstatistikken ikke nævnt en eneste gang. Det absolut mest fornuftige er at kigge på statistikken og analysere ud fra dette. Hvor mange af brugerne kommer f.eks. til første, andet, tredje, fjerde osv trin i betalingsprocessen? Er det specielt et sted brugerne falder fra bør dette trin optimeres.

Hvordan navigerer brugerne rundt på sitet? Det kan ligeledes ses i Google Analytics.

Udover at dele op i PPC, direct osv, så bør det brydes endnu længere ned. Er det specifikke ord i PPC som giver konverteringer, eller er det jævnt fordelt? En sådan kampagne bør optimeres så søgeord der ikke giver værdi fjernes.

Sæt dig med en stor kande kaffe og gå i G.A. mode. Og som Avinash siger, så skal du bagefter "Go hug yourself" :-)

Hilsen Jacob

Blog: Googleanalyser.blogspot.com

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 01:29

Hej webanalytiker

Mange tak for dit svar - der var nogle nye ting at tænke over :) 

webanalytiker:

I hele denne tråd er webstatistikken ikke nævnt en eneste gang. Det absolut mest fornuftige er at kigge på statistikken og analysere ud fra dette. Hvor mange af brugerne kommer f.eks. til første, andet, tredje, fjerde osv trin i betalingsprocessen? Er det specielt et sted brugerne falder fra bør dette trin optimeres.

Vi snakker da lidt om statistik, men måske ikke i den forstand du tænker på :)

I alle trin fortsætter over 90% af de besøgende, udover der hvor de skal indtaste kundeinfo. Men jeg kan ikke lige se hvad der skulle være galt med denne side - nogen du bud?

webanalytiker:

Hvordan navigerer brugerne rundt på sitet? Det kan ligeledes ses i Google Analytics.

Hvad tænker du præcis på her? og hvordan ser man det i G.A. ?

webanalytiker:

Udover at dele op i PPC, direct osv, så bør det brydes endnu længere ned. Er det specifikke ord i PPC som giver konverteringer, eller er det jævnt fordelt? En sådan kampagne bør optimeres så søgeord der ikke giver værdi fjernes.

Det er desværre ikke muligt i vores tilfælde da CPC ikke har en eneste konvertering ifølge dette screenshot: http://peecee.dk/uploads/052008/conversion-kanal.jpg
Jeg håber dog det er en fejl :)

Mvh

Jacob 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 13:10

Hej igen

Jeg ved ikke om der er noget direkte galt med den side hvor folk skal indtaste oplysninger, men det kan være der at brugerne opgiver. Det kan bla. skyldes at man ikke ved om det er 10 step man skal igennem. Langt størstedelen falder fra under betalingsflowet fordi det er for langt.

Jeg vil desuden tro at i får færre kunder pga. jeres valg af menupunkter. Vælger man "udendørs" er det fleste først-listede produkter tasker. Det rammer ret skævt af forventningerne.

I G.A. har de lavet en ny funktion under Content, hvor man kan se hvor brugerne er gået hen efter de har set en specifik side. Det betyder at man kan se hvor alle der er på forsiden derefter gik hen. Et andet godt  værktøj til at evaluere brugernes adfærd er CrazyEgg som registrerer alle klik på den pågældende side.

Jeg håber jeres CPC performer bedre, for i har trods alt investeret i nogle klik. Det kan være i mangler at trykke på de to rigtige knapper - der skal trykkes både i Adwords og Analytics. Måske jeres konvertering er sat forkert op? Under Campaign bør i også kunne se hvor mange sidevisninger brugerne har i forhold til søgeords, annonce, kampagne osv. Det bør give jer et indtryk af hvad der performer og ikke...

Har i sat ebusiness op? For så vil får i ikke kun resultat for om hvorvidt de forskellige trafikkanaler har genereret et salg, men i kan få præcis omsætning samt hvilke produkter der blev solgt. Det er et super værktøj. 

Hvis du ønsker jeg graver dybere i jeres tal må du sige til, så laver jeg et tilbud.

Hilsen Jacob 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:10

Hvis jeg var jer ville jeg få lavet et nyt design. Mit første indtryk var at siden lignede et levn fra slut 90'erne.

Hvis jeg er på udkig efter designervarer så forventer jeg også at de omgivelser jeg handler i bære præg af kvalitet. Hvor mange kunder taber i på den første side de besøger? Hvis dette tal er meget højt så tror jeg at vi kan gå ud fra at folk ser siden og "tænker ikke pænt nok".

Hvis det, helt konkret, var mig der var ude og lede efter et eller andet pænt til hjemmet eller kontoret og jeg kom forbi jeres side, så ville jeg være væk igen efter maks 4 sekunder.

Jeg skriver ikke ovenstående for at være specielt design nazi. Det er udelukkende ment som et godt råd. 

Hvis i kigger jer lidt omkring på amino er jeg ret sikker på at i kan få et tilbud på et nyt desing som vil kunne betale sig selv hjem i løbet af ganske få dage.

Mvh Peder 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 11:16

Hej Peder

Er der nogle bestemte ting som gør at den ligner et levn fra 90'erne eller er det bare siden generelt?

Hvad skal vi f.eks. holde os fra at lave hvis vi skal redesigne siden? 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:31

Hmmm... Det er et godt spørgsmål.

For lige at tage de ting som falder mig ind. Menuerne er utroligt kedelige, specielt den venstre lodrette menu ser meget frithængende og kasse agtig ud den er slet ikke tænkt ind i designet.

Det samme syntes jeg er gældende for sideelementerne  i højre side, de "hænger" også bare uden at de er reelt bygget ind i et design.

For mig ser det ud som om der er blevet gennemgået en liste af ting som skal være på en webshop, hvorefter de så er blevet puttet ind en efter en uden nogen tanke på hvordan de skal spille sammen visuelt.

For nu lige at være lidt selvfed (et par referencer :). Prøv at kigger på f.eks. http://www.caroline-mathilde.dk/ eller http://www.skogrossisten.dk/ her mener jeg at de forskellige sideelementer bærer præg af at være en del af en helhed. Og generelt virker siderne meget mere sammenhængende og afbalancerede.

Nu bliver sådan en snak om designpræferencer hurtigt noget difus og det er jo en subjektiv vurdering. Men jeg håber jeg har udtrykt mig på en forståelig måde. Og at du kan bruge det til noget.

Mvh Peder

P.s. Hvis siden skulle leve op til mine forventninger, så skal der nok laves et helt nyt design. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:55

Faldt lige over denne gamle tråd, som jeg vist burde have svaret på for længe siden. Det beklager jeg.

Kom i videre med at kigge på conversion raten?

For mig ser det meget mistænkeligt ud at GA melder ingen konverteringer på hverken organisk eller PPC. Nærmest som om der er noget galt med trackingen. Direct conversions ligger meget fint i tråd med hvad jeg har observeret andre steder, nemlig fra 7-20%.

Prøv evt. at lave et par testordrer (husk at gøre det fra en IP adresse i ikke har eksluderet i GA), vent et par dage, og se så om GA får dem talt med. 

Checkout'en ser også ud til at køre med unikke URL'er. Så i kan med stor fordel tilføje hvert step i conversion funnellen i GA så i kan se hvor det er det går galt / folk hopper fra. Typisk er der en 10-30% drop rate i hvert step, men det svinger utroligt meget fra situation til situation. Dette vil også kunne afsløre yderligere om der er problemer med selve conversion trackingen.

Kig også på hvor mange ordrer jeres shop siger i får om måneden (inkl. annullerede ordrer), og hold det op mod hvor mange conversions GA siger der er. Afvigelsen imellem disse to tal svinger som regel med en 10-15%, i det perfekte setup tæller GA dog flere (se min artikel om udfordringer med tracking af conversion rate).

Med venlig hilsen
Søren S.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 11:17

Hej Søren

Vi har ikke fundet fejlen, men vi er igang med at bygge et nyt site op og her bruger vi den Analytics konto som man automatisk får med en Adwords konto, istedet for at oprette en særskilt konto. Jeg håber det går det nemmere at få CPC og Analytics til at arbejde bedre sammen så den også tæller conversions fra CPC.

Dog havde jeg regnet med at Analytics kigger på den referel som kunden kommer med og bruger det til at definerer hvilken kanal kunden kommer fra, f.eks. om der er et gclid=1234567890 i url'en... Så skulle kunden jo komme fra Adwords. Jeg ved ikke om Analytics også bruger den cookie som bliver sat når man klikker på en annonce? Altså den samme cookie som Adwords salgssporing bruger til at tracke et salg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:35

Jace:

Dog havde jeg regnet med at Analytics kigger på den referel som kunden kommer med og bruger det til at definerer hvilken kanal kunden kommer fra, f.eks. om der er et gclid=1234567890 i url'en... Så skulle kunden jo komme fra Adwords. Jeg ved ikke om Analytics også bruger den cookie som bliver sat når man klikker på en annonce? Altså den samme cookie som Adwords salgssporing bruger til at tracke et salg.

Pas :-)

Ja, der er noget med at man helst skal linke sin GA konto med sin Adwords konto, men det forklarer ikke hvorfor man heller ingen SEO conversions ser. Jeg mener dog den burde være i stand til det alligevel, "linkningen" bruges til at se PPC trafikken i yderligere detaljer.

Har i sat separat conversion tracking op på Adwords kontoen også? Det skal man nemlig, og jeg ved nemlig den kører med sin egen cookie. Hvis ja, kan i så se conversions inde i Adwords?

Sig endelig til, hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Jeg er altid klar på lidt hurtig assistance, også som regel gratis i starten.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)