Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source + videresalg

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

emplix:
Nej, det var ikke tiltænkt til Joomla - og for at gøre det endnu mere kompliceret - så bliver jeg nok nød til at omformulere mit spørgsmål til at omhandle licens istedet for videresalg. Jeg har med en veninde, der er interesseret i at opstarte noget e-survey, diskuteret mulighederne for lave et program med udgangspunkt i OS, hvis dette altså er lovligt. Men som nævnt, så syntes jeg, at det er lidt svært at gennemskue, hvad man må og ikke må md OS.

Umiddelbart, så kan jeg her http://www.limesurvey.org/content/view/5/83/lang,en/ læse mig frem til, at man gerne må anvende en redigering af pågældene program til at tage penge for, at en kunde får en licens til programmet. Er dette helt forkert forstået?

Det korte svar er, at du godt må tage penge fra kunden men at du skal give klidekode og rettigheder videre til kunden.Den første kunde må (og skal være i stand til) distribuere limesurvey + alle dine ændringer gratis (eller mod betaling) til alle han/hun ønsker. Ved at bygge på GNU/GPL bliver din kode også GNU/GPL. 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Gadensgaard:
Copyright og credits må IKKE fjernes fra kildekoden i Joomla.

Nå.

Hvad er Copyright i Joomla?

Og hvad skriver jeg? 

Tja. Jeg fik aldrig svar på denne, men de interesserede kan jo tænke lidt over at al den oprindelige Joomla-kode blev kopieret fra open source projektet Mambo. Det var f.eks. derfor der i Joomla 1.0 var noget der hed Mambots men disse også er blevet omdøbt i version 1.5.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)