Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

web script, kan det saelges second-hand?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaere Aminoer,

De sidste par uger har jeg arbejdet paa en hjemmeside ide der kommer til at minde lidt om en blanding af dating.dk, nightleif.dk og DKBN.dk .. Siden skal fungere i Kina og daekker i grove traek samme maalgruppe og behov som foernaevnte sider.

Jeg har et bureau til at lave script og design, da jeg kender nada til programmering og er cirka saa kreativ som van goghs oere.. (det han skar af) Vi launcher i juli maaned hvis alt holder stik, og jeg glaeder mig som et lille barn paa juleaftensdag. Siden kommer til at koste godt 30.000 og har de features der ogsaa ses paa danske dating/"gaa i byen billeder" sites.

groft:

Profil med info og billed / Database med billeder i kategorier / Send billeder som mail, tilfoej favorit profil/billeder til egen profil, send flirt til andre profiler, afstemninger / CMS / profil database, upload af egne billeder, osv.. i kender de danske sider..

Men, til trods for min store overbevisning paa at dette kommer til at tjene mig min foerste million, er der stadig lidt jyde i mig, og jeg har funderet en del paa om saadan en side/script (eller hvad det kaldes) kan saelges til en ok pris hvis jeg gaar paa roeven med det?

Haaber der kan gives et svar, og hvis nogen har, eller kender nogen, der har erfaring med lignende fra udlandet modtages kommentar selvfoelgelig med kyshaand..

Martin.   

(ps. vi (DanMai Trade) er i forhandling med et andet kinesisk firma der laver hjemmesider og design, saa der kommer snart et indlaeg til dem der er interesseret i lidt outsourcet homepage development..) 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:09

Til den pris tvivler jeg helt ærligt på at der er noget at komme efter for så billigt et script som du beskriver her. Enten har du kun købt brugsret, eller også får du et ikke-gennemarbejdet stykke software. Du kan muligvis selv bruge det men chancen for at andre vil kunne tage det op og tilpasse det til deres behov er efter min mening meget lille.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:26

Hej Mikkel,

Det var satme hurtigt svar ; )

Scriptet bliver lavet af et tysk bureau med kontor her i Ningbo (kina), altsaa kinesiske programmoer, der ikke koster helt det samme som en dansk, og de estimere at det er cirka lidt under 1/3 del af prisen i tyskland. Det kunne goeres billigere men jeg har valgt at faa en tysk "projekt chef" paa da jeg oensker kvalitet og en vestlig forstaaelse for det de laver. Udviklingstiden paa produktet er cirka 2 maaneder.. Saa altsaa et script til godt 90K danske kroner.. Jeg tvivler ikke paa kvaliteten af siden da de virker meget kompetente, og har gode referencer..

Martin.  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:55

Jeg kender kun den danske lov om ophavsret - jeg er ikke klar over lovgivningen i dette tilfælde.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:55

Martin: Det hjælper en del på det men du skal stadig ikke regne med at få 45k ud af koden ved et salg :)

Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:27

Hej Martin,

Jeg er selv ved at få lavet et community site (ikke dating) af et dansk firma, men de er meget sløve, og projektet bevæger sig meget langsomt fremad.

Umiddelbart lyder det til at dit script har en stor del af de funktioner jeg skal bruge.

Men hvilket sprog er scriptet programmet i? ASP, PHP, ASP.NET eller noget helt tredje? 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 04:46

Hej Whoman, Siden er programmeret i ASP, men som jeg skrev i starten af traaden er det kun hvis min egen ide ikke holder vand at jeg kan vaere interesseret i at saelge.. Men jeg vil give dig besked naar min side er oppe og saa kan du jo browse den lidt og se om det er noget i samme stil du leder efter, og saa skal jeg med glaede give dig kontakten til det bureau jeg bruger.

Martin

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:10

DanMai Trade:

Hej Whoman, Siden er programmeret i ASP, men som jeg skrev i starten af traaden er det kun hvis min egen ide ikke holder vand at jeg kan vaere interesseret i at saelge.. Men jeg vil give dig besked naar min side er oppe og saa kan du jo browse den lidt og se om det er noget i samme stil du leder efter, og saa skal jeg med glaede give dig kontakten til det bureau jeg bruger.

Martin

Hej Martin,

Det lyder som en spændende projekt. For at det skal blive en succes er der dog et par ret vigtige ting du skal huske, som ikke bliver nævnt i dette indlæg.

- Moderatorer: Når brugerne får mulighed for at uploade og publisere billeder kræver det moderatorer for at sikre mod f.eks. upload af uhensigtsmæssigt eller ulovligt materiale.

- Skalering: Kina er et stort marked, og sammenligner man med et dansk site i den kategori du skriver, som måske kan klar 500-1000 online brugere, så kan du nemt risikere at du i Kina vil få 10000 online brugere.

Det er svært at sige om du kan sælge koden før man har set på hvad den kan og hvor godt den er skrevet. Når du har fået den op at køre så sørg for at indsamle oplysninger om f.eks. hvor godt den kører når der kommer pres på. Desuden kan du forberede en lille salgsmappe med relevant info når først den har kørt et stykke tid. Fakta sælger bedre end "snak".

Mvh.

Michael

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:26

Hej Michael,

Tak for input. Hvad angaar moderatorer er det kraevet af regeringen og provins regler at vi er kritiske med billeder og tekst (i kina er man ikke glad for propaganda!) saa der er vi daekket ind, og har et advokat bureau indover for at vaere helt paa kant med loven. (der er jo vel 2 kanter)

Men har ikke taeknt paa noget hvad angaar skalering, saa det var godt du lige fangede den. Dog vil siden i starten ikke daekke "Kina" men blot den by jeg bor i.. det er dog stadig en by med 5 millioner mennesker saa skal da helt klart have fundet ud af hvordan det virker. Tak :)  

Jeg vil ogsaa tage dit raad angaaende info om siden naar den koerer til en salgsmappe. (7-9-13 bliver det selvfoelgelig aldrig aktuelt at saelge ;)

Martin.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:28

DanMai Trade:

Men har ikke taeknt paa noget hvad angaar skalering, saa det var godt du lige fangede den. Dog vil siden i starten ikke daekke "Kina" men blot den by jeg bor i.. det er dog stadig en by med 5 millioner mennesker saa skal da helt klart have fundet ud af hvordan det virker. Tak :)  

Hvordan vil i forhindre at personer fra andre byer vil benytte websitet? Er det også noget regeringen tager sig af ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)