Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan komme med et godt tilbud på en hjemmeside, med mulighed for e-handel, og meget gerne CMS systemet.??

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man se om de tilbyde de der ekstra gratis softwere??

Og hvilket foretrækker du selv

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:49

Standard lejede systemer: 

Ulemper:
Du er bundet op på din leverandør, bliver du uvenner kan du risikere at skulle starte helt forfra med en ny udbyder
Har du med tiden behov for special udvikling kan dette ikke lade sig gøre
Du kan hurtigt hænge på en relativ høj måned ydelse.

Fordele:
Meget billig i opstart
Gennemtestet system udarbejdet og tilpasset et dansk marked.
Som regel god support inkluderet, hvis du vælger de store udbydere på markedet

Open source systemer:

Ulemper:
Lidt dyrre i oprettelse/opsætning end de lejede systemer.
Det er lidt af en jungle at finde en leverandør der kan leve op til de de selv siger.
Ikke altid systemerne er tilpasset et dansk publikum, hvilket kan give nogle problemer.

Fordele:
Du får meget for pengene da du kun betaler for opsætning af systemet.
Du har mulighed for at udvide med special funktioner i fremtiden
Du er forholdsvis leverandør uafhængig, det vil sige bliver du uvenner med din leverandør kan du finde andre der kan varetage opgaven
Lavere månedlig ydelse

System programmeret fra bunden

Ulemper:
Utrolig dyrt
Hvis du ikke ved hvordan man driver en e-handelsside, og ikke ved præcis hvad du har af krav, får du som regel et halvfærdig system
Leveringstiden er ofte meget længere end på de 2 overstående løsninger
Længere periode af fejlrettelser og tilpasninger

Fordele:
Du får præcis hvad du ønsker
Ingen begrænsninger udover pengenpungen
Mulighed for at kunne tage højde for en del automatisering hvis der køres rigtig mange ordre igennem.

Jeg vil ikke anbefale nogle systemer selv, da det firma jeg ejer leverer løsninger baseret på et open source system, derfor vil min anbefaling naturligvis være farvet af det jeg sidder og arbejder med dagligt.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:58

Opensource systemer:

www.magentocommerce.com - næsten lige udkommet i en version man kan bruge, den danske oversættelse er godt på vej og systemet virker lovende på overfladen.

www.joomla.org - et af de systemer der er meget populære, det er et CMS hvor der kan kobles en shopløsning på.

www.oscommerce.com - en af de mest brugte open source løsninger, dog er udviklingen gået lidt i stå, og der er lange udsigter til en ny version.

Alle 3 systemer er helt gratis, men jeg vil ikke anbefale dig at begynde at sætte dem op selv med mindre du brænder for IT og du har en god basis viden omkring programmering.

Mit bedste råd er at afsætte en god pulje penge til hjemmesiden, der findes mange derude som gør det for 2000 kroner, men som regel står du tilbage med et opensource system der er installeret på 1½ time, hvorefter der er sat et design op som bruges af mange andre. Det skaber ikke det bedste grundlag for at få en succesfuld shop.

Besøgende idag går ikke længere kun efter prisen, men efter helheden og den følelse du kan sælge igennem shoppen, derfor er det også vigtigt at både design, tekster, produktbilleder og systemet fungerer perfekt og er tilpasset netop din målgruppe.

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 19:02

Hvor kan jeg se om det er et open source system,

Sådan noget som glodanplanet, tilbyder de det, kan sku ikke finde ud af det

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:31

Vil bare lige sige :thums up: til Martins beskrivelse - det er ret dækkende over de 3 muligheder du har.

Goldenplanet levere en open source løsning som de selv har tilpasset til deres "egen" version - det er OsCommerce det er baseret på.

Jeg vil dog lige nævne et element også og det er sikkerhed - da OsCommerce jo desværre er gået næsten helt død betyder det også at det er utroligt sårbart bl.a. over for cross site scripting / xml baseret angreb - så hvis du vælger en OsCommerce baseret løsning skal du død og pine _aldrig_ være logget ind i din webshops administrationsdel når du bruger din computer til noget som helst andet på nettet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 20:54

Ronnikc:
Vil bare lige sige :thums up: til Martins beskrivelse - det er ret dækkende over de 3 muligheder du har.

Mange tak Ronni

Ronnikc:
Jeg vil dog lige nævne et element også og det er sikkerhed - da OsCommerce jo desværre er gået næsten helt død betyder det også at det er utroligt sårbart bl.a. over for cross site scripting / xml baseret angreb - så hvis du vælger en OsCommerce baseret løsning skal du død og pine _aldrig_ være logget ind i din webshops administrationsdel når du bruger din computer til noget som helst andet på nettet.

Enig, men sørger man for at vælge en virksomhed der har videreudviklet på oscommercen, såsom f.eks. Goldenplanet, er der som regel taget højde for dette.

Det er også en af grundene til jeg aldrig anbefaler folk selv at sætte oscommerce eller hvilket som helst andet open source system op, for har man ikke en smule kendskab til koden, kan man selv i det aller mest sikre system lave store huller relativt nemt.

Fra Holsted
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:18
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 07:45

Nico nyskaber:

Hvor kan jeg se om det er et open source system,

Sådan noget som glodanplanet, tilbyder de det, kan sku ikke finde ud af det

Hej Nico,

Nu ved jeg ikke om du er den af dine kammerater/partnere der har mest IT viden, men eftersom det lyder til at du er på rimeligt dybt vand vil jeg foreslå at i allierer jer med en der er "på jeres side" når i skal finde en løsning, og som ved noget mere om e-handel og IT generelt.

Det er ikke ment som en fornærmelse, men ud fra dine indlæg kan en god sælger prakke jer hvad som helst på uden at i forstår hvad i har købt.

Jeg kan desuden kun tilslutte mig at i bør købe E-Pusher, hvis i beslutter jer for at gå igang.

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Michael

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 08:34

Altså kan lave hjemmesider i frontpage, men mangler en wenshop.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:40

Nico nyskaber:

Altså kan lave hjemmesider i frontpage, men mangler en wenshop.

Det styrker bare mit sidste indlæg :)

I behøver ikke tage den rådgiver i vælger med i firmaet, men gør jer selv den tjeneste at gøre brug af en med stor viden om området. Det er ikke bare lige at lave en webshop hvis i vil have succes.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)