Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af ny hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har tidligere læst adskillige gode indlæg her på siden, og nu ville jeg høre, om jeg kunne få nogle yderligere input i relation til markedsføringen af en hjemmeside, som jeg og to andre har lavet. Siden hedder www.klikoglaan.dk og er en oversigtside over lånemuligheder hos finansieringsselskaber på nettet.

Jeg har således følgende spørgsmål:
  • Jeg har allerede tilmeldt siden til Adwords og kører pt. en reklamekampagne på max. kr. 10 om dagen, er det overholvedet nok til nogensinde at komme højere op i søgemaskinen? Her tænker jeg på, at de store låneselskaber jo bruger rigtigt mange penge på reklame.
  • Jeg har tænkt mig at tilmelde siden til Adsense, men ved ikke rigtigt, om det både skal være Adsense content og Adsense search eller kun Adsense content?
  • Vi har endvidere tænkt os at reklamere i lokalaviser. Er der nogle der evt. har andre forslag til reklame (low-budget)?
  • Vil partner-aftaler og linkbytteri kunne være interessant for min side? Hvis ja, er der så nogle, der har idéer hertil?
  • Desuden vil jeg gerne høre jeres mening om vores side.
  • Hvis jeg skriver www.klikoglaan.dk i søgefeltet på Google, så skrives der, at adressen ikke findes, men der kommer til gengæld et sponsoreret link til siden. Er det fordi, at siden ikke er blevet tilmeldt Google?
Jeg ser frem til jeres svar.

Mvh. Casper

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 23:51

Hej Casper

Jeg vil foreslå at i kigger lidt på jeres side, og gør den lidt mere ''spændende'' for søgemaskinerne. Jeg kan se at jeres <title>-tags på alle sider er det samme. Det er en meget god ide at variere fra side til side. Hvis du vil have lidt inspiration til hvordan du kan gøre en hjemmeside en smule mere søgemaskinevenlig, så tag et kig på denne artikel som jeg selv har skrevet. Du får ikke ''top-rankings'', men det vil give bedre resultater.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:08

Hej Casper.

En lille smule til markedsføring: Mange firmaer udarbejder en pressemeddelelse, der ikke bærer det store præg af markedsføring eller reklame, men bare en artikel. Den sendes til diverse lokalaviser og blade. Ofte sættes den ind uden redigering, da det jo ikke kræver research fra avisens side. Og det koster ikke noget andet end at udarbejde pressemeddelelsen og sende den.

Jeg kikkede lidt på jeres hjemmeside og har da et par kommentarer til den.
På forsiden næsten øverst står der højt og larmende "ansvarsfraskrivelse". Det er fint at det pointeres, men der skal ikke øverst på jeres side stå, at man ikke kan stole på, hvad der står på hjemmesiden. Skriv det eventuelt med mindre typer og sæt det i den blå boks, der vises nederst på alle jeres sider. Formuleringen skal nok blødes lidt op, så I skriver noget om hvad hjemmesidens oplysninger baseres på og at hjemmesiden ikke er ansvarlig for hvad kunder så laver. Meningen skal være, at der jo sker ændringer, så i kan ikke indestå for at det er aktuelle data.
Jeres beskrivelse af låneformer er lidt tyndbenet. Der må gerne stå noget om kreditforeningslån og kontokortlån så brugerne føler sig oplyst.
Ordbogen kunne også være noget større og beskrivelserne lidt dybere. Det bærer præg af at det er skrevet af bankfolk til bankfolk.
eksempel:
"Kreditkøb: Kreditaftale med henblik på køb af løsøre, hvor der er aftalt henstand med betalingen af købesummen eller en del af denne, eller købesummen helt eller delvis dækkes ved lån hos tredjemand efter aftale med sælgeren jf. Kreditaftalelovens § 5"

Fru Jensen ved ikke hvad et løsøre er og formuleringen bærer præg af at være fundet i en lærebog. Jeg ved ikke hvor mange der vil se kreditaftaleloven, men der sker ikke noget ved at linke til den.

Når man klikker på kasserne for hvilke lånetyper man ønsker at se på får man et fint overblik over institutter. Det kan være en ide at fremhæve kasserne, så man får fornemmelsen af at det er en trykknap.

Det var ikke så meget med markedsføring, men skal brugerne komme igen og igen er det første indtryk trods alt værd at have for øje. Så vil mund-til-mund metoden også være en del af fremstødet.

God fornøjelse.
Hilsen Jakob
Tilmeldt 28. Mar 06
Skrevet kl. 11:23

Hej Martin,

Tak for din feed-back og henvisning til din artikel. Det vil jeg prøve at tale med min webdesigner om.

Mvh. Casper
Tilmeldt 28. Mar 06
Skrevet kl. 11:33

Hej Jakob,

Tak for din feed-back.  M.h.t. ansvarsfraskrivelsen så flyttede vi op til øverst på siden, idet vi syntes, det var for voldsomt at den skulle fremgå nederst på alle siderne.

M.h.t. de andre ting, du påpeger, har du givet mig lidt at tænke over. Det med at udarbejde en pressemeddelelse lyder som en rigtig god idé.

Mvh. Casper
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:07
Hej Casper

Der findes ingen facitliste på hvad effektiv markedsføring er. Jeg vil dog foreslå at I for placeret et billede af figurante på forsiden. Dette vil både motivere besøgende til at læse videre på siden og samtidig efterlade et meget skarpt brand af konceptet.

God fornøjelse
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)