Hej Casper.
En lille smule til markedsføring: Mange firmaer udarbejder en
pressemeddelelse, der ikke bærer det store præg af markedsføring eller reklame, men bare en artikel. Den sendes til
diverse lokalaviser og blade. Ofte sættes den ind uden redigering, da det jo ikke kræver research fra avisens side. Og det koster ikke noget andet end at udarbejde pressemeddelelsen og sende den.
Jeg kikkede lidt på jeres hjemmeside og har da et par kommentarer til den.
På forsiden næsten øverst står der højt og larmende "
ansvarsfraskrivelse". Det er fint at det pointeres, men der skal ikke øverst på jeres side stå, at man ikke kan stole på, hvad der står på hjemmesiden. Skriv det eventuelt med mindre typer og sæt det i den blå boks, der vises nederst på alle jeres sider. Formuleringen skal nok blødes lidt op, så I skriver noget om hvad hjemmesidens oplysninger baseres på og at hjemmesiden ikke er ansvarlig for hvad kunder så laver. Meningen skal være, at der jo sker ændringer, så i kan ikke indestå for at det er aktuelle data.
Jeres beskrivelse af låneformer er lidt tyndbenet. Der må gerne stå noget om kreditforeningslån og kontokortlån så brugerne føler sig oplyst.
Ordbogen kunne også være noget større og beskrivelserne lidt dybere. Det bærer præg af at det er skrevet af bankfolk til bankfolk.
eksempel:
"Kreditkøb: Kreditaftale med henblik på køb af løsøre, hvor der er aftalt henstand med betalingen af købesummen eller en del af denne, eller købesummen helt eller delvis dækkes ved lån hos tredjemand efter aftale med sælgeren jf. Kreditaftalelovens § 5"
Fru Jensen ved ikke hvad et løsøre er og formuleringen bærer præg af at være fundet i en lærebog. Jeg ved ikke hvor mange der vil se kreditaftaleloven, men der sker ikke noget ved at linke til den.
Når man klikker på kasserne for hvilke lånetyper man ønsker at se på får man et fint overblik over institutter. Det kan være en ide at fremhæve kasserne, så man får fornemmelsen af at det er en trykknap.
Det var ikke så meget med markedsføring, men skal brugerne komme igen og igen er det første indtryk trods alt værd at have for øje. Så vil mund-til-mund metoden også være en del af fremstødet.
God fornøjelse.
Hilsen Jakob