Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg henvise mine kunder til England?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige set denne "gruppe" og flyttet mit indlæg herindunder Jura og love..

Hey alle sammen.

Min virksomhed "lever" af at sælge kunder til andre firmaer.. Jeg finder nogle kunder til bestamte varer og sælger dem så til andre firmaer. Min betaling får jeg fra den virksomhed som får mine kunder.

Er der nogle problemer I at sælge mine kunder til et firma som f.eks. ligger i England eller USA og lign?

Jeg tænker primært på fladskærms Tv.
F.eks.
Jeg har fundet en virksomhed i England som kan sælge Pioneer Tv langt under danmarks priser, jeg vil så henvise mine evt. 20kunder til denne virksomhed og han vil så modtage en regning for min ydelse/formidling af kunderne til hans shop. Jeg arrangerer samtidig alle detaljerne omkring levering af de Tv til de personer som har valgt at bruge mig til at finde en forhandler.

Er der noget man skal være opmærksom på? Jeg bliver vel ikke "snuppet" på nogen måde i forbindelse med at henvise kunder til at købe deres elektronik i udlandet? Jeg tænker primært på dansk moms og afgifter osv.
Kunderne betaler varen direkte hos den engelske forhandler, og når de har betalt så fremsender jeg efterfølgende min regning på det antal kunder på et aftalt beløb til den virksomhed som har fået ordre.

Jeg siger på forhånd tak
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Hej!

Nej...det kan jeg næppe se noget problem.

Du skal beregne EU-moms...som du trækker fra igen under den indg. moms.

Effekten er 0 kr.

Og naturligvis beskatte din indtægt.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 20:41

Hej.
Jeg tror ikke helt jeg er med..

Eneste "moms" er vel den EU-moms som jeg fakturer forhandleren.. Som jeg så får igen..
privat personerne betaler ikke noget hos mig, jeg afregner med den engelske virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49

Hej!

Jamen det er vel også det jeg skriver.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 16:26

Ok, jeg havde vidst misforstået det.

Men rent juridisk så er der ingen problemer I at markedsføre mig med et produkt som kunden skal købe i udlandet vel?
F.eks. et billigt Pioneer som jeg så ligger på Pricerunner, det er der vel ingen problemer i?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Hej!

Nej ikke til jeg ved af.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:39

Kan det ikke give dig lidt problemer i forhold til garanti/reklamation?

Hvis dine kunder får opfattelsen af, at de køber gennem dig, er de danske love for reklamation/garanti jo gældende.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 12:57

Hej.

Jeg vil skære markere det tydeligt at der er tale om at man køber produktet i england..

Jeg er i dialog med SECURATOR, så hvis de kan give en god pris så står de for reparation.. Så har man pludselig 4års garanti i danmark, med låne Tv og det hele, for billige penge. Men jo, det er meget vigtigt at jeg gør dem opmærksom på at det er en UK forhandler de køber hos. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)