Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat og moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lige fået et cvr nummer så er gået igang med at løbe med aviser i weekenden for at suppler min su.. mit spørgsmål er så når mine udgifter er betalt af det jeg har tjent og der måske er 10000kr i overskud om mdr hvor meget skal man så betale i skat for  de 10000kr så jeg kan få dem udbetalt i løn????

håber der er nogen som kan hjælpe mig

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:42

Du har oprettet en virksomhed for at kunne være avisbud?

Umiddelbart lyder det lidt underligt i mine ører, er du ansat af distributionsfirmaet og modtager løn og en lønseddel, eller sender du dem en regning hver måned? 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 12. Mar 08
Skrevet kl. 13:32

jeg sender en regning hver mdr??

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:35

Du skal ændre din årsopgørelse, sådan at der under "overskud af selvstændig virksomhed" står det beløb som du regner med at tjene i løbet af året. Det vil så blive beregnet hvor meget du skal betale i skat af det, og du får tilsendt girokort på skattebeløbet som skal betales hver måned, med undtagelse af juni og december.

Hvis du slet ikke ved hvad du tjener endnu, kan du også angive overskuddet til 0, men så skal du selv kunne regne ud (ud fra din normale skattesats), hvor meget du skal lægge til side til skat pr. tjente kr, og så kan du indbetale beløbet samlet sidst på året. Denne mulighed kræver naturligvis en stor selvdisciplin, og hvis du skulle komme op i mellem/topskatte-området kan det blive lidt kompliceret selv at regne ud hvor meget der skal lægges til side....men hvis du er på SU, kommer du jo nok heller ikke op i det område :-)

Tilmeldt 12. Mar 08
Skrevet kl. 13:39

ok tak for rådet jeg tror at jeg ændrer min til okr i overskud og betaler når året er omme

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:45

Så lidt..og ja det har jeg også haft gjort i starten, for hvis man sætter overskuddet for højt, ender man med at skulle betale et beløb hver måned som man måske ikke har råd til..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)