Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Map - Nogen der har erfaring med dette?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Vi er i øjeblikket igang med at lave en ny hjemmeside og på denne vil vi gerne have integreret ovennævnte.

Er der nogen der har nogen erfaringer med Google map, som evt kunne give os et par gode råd.

Jeg kan forstå at der i dette link: http://code.google.com/apis/maps/documentation/examples/ står en masse guldkorn hvilket i og for sig er korrekt nok, men det at starte fra bunden er lidt af en hurdle

Jeg håber at der er nogen der kan give et råd eller 2

Ser frem til at høre fra jer

De bedste hilsner

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Jeg har arbejdet en del med Google Maps til forskellige hjemmesider, et eksempel er www.trackinfo.dk som dog er en meget simpel udgave, men den eneste man lige kan se uden en profil til et lukket område.

Der er ikke andet for end at springe ud i det. Lige til at starte med kan det virke uoverskuleligt og virke som om man er ved at lære et helt nyt programmeringssprog, men det tog mig ikke mange timer at sætte mig ind i det.

Dokumentionen du selv linker til er rigtig god. Der er stort set ingenting som du ikke kan lave med Google Maps. Det er kun fantasien der sætter grænser. Kig eventuelt på hvad andre har lavet med Google Maps og kig i deres kildekode. 

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:22

Jeg vil også mene at det er "lige ud af landevejen". Kig på deres eksempler, og prøv dem af..

Det eneste der kan være lidt øvle bøvle, er du skal registere 2 keys (Sådan var det sidst jeg kiggede på det, for et godt stykke tid siden). En til dit domainnavn, og til localhost - så du kan sidder og indvikle lokalt.

Google, Microsoft og Yahoos map API/SDK er stort set ens, så med lidt tenkisk snilde kan man lave en generisk komponent og derefter benytte alle 3 kort tjeneste. De har hver i sær lidt ekstra som de 2 andre ikke har, og det kan man så kombinere :)

Ellers må du spørge lidt mere konkret med hvilke problemer/udfordringer du har....

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 00:53

Hej

Tak for jeres svar

Det vi helt konkret skal have er en funktion hvor en ejendomsmægler skal kunne skrive en adresse/ navn på by på den bolig han har til salg i vores administrationsmodul. Når dette er gjort skal denne adresse linke over til hjemmeside og visuelt vise belligenheden af boligen på et kort

Vores problem er at vi ikke helt ved hvor vi skal starte.... 

Jeg ser meget frem til at høre om i på nogen måder kan hjælpe mig

På forhånd tak

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 00:56

I forlængelse af min sidste mail:

Vi syntes specielt der er registreringen af nogle keys der er forvirrende...Kan i komme dette lidt nærmere vil jeg blive meget glad

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:25

Vi har udviklet en lille simpel komponent der gør at du kan indtaste data (længde bredde grader, zoom factor og adresse oplysninger der skal komme op i en google map boble) i et userinterface. Det er udviklet i ASP.NET. Du må gerne få koden til at bygge videre på, hvis det hjælper.

Mvh

Markus

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 09:28

Hej Markus

Det ville da være fantastisk

Det vil vi meget gerne have

På forhånd mange tak

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:31

Mht adressen, så kig på dette eksempel Google Maps API under Geocoding.

Omkring Key/Nøgle registering skal du skrive det domainnavn som din ejendomsmæglers kunder kigger på / produktions domainet. Den nøgle skal så stå i en af javascript variablerne, den hedder vist nok "googleKey". Samtidig kan i registere en nøgle imod "http://localhost" så i kan sidde og udvikle lokalt på jeres egen maskiner..

Men læs deres dokumentation igennem, der er en god gennemgang af hele pivtøjet...

Og husk at læse licens betingelserne igennem, det er her de enkelte kort tjenester afviger mest.... 

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:30

Hejsa.

Jeg har "lidt" erfaring i Google map 

Jeg har lavet en mini app som du evt. kan se på http://demo2.comito.dk bemærk dog at der ikke er nogen fejlkorrigering på endnu.

Systemet er integretet med en online adressetjeneste og jeg har lavet en rutine der konverterer almindelige koordinater til google koordinater.

Derudoverer der en flytbar markør på.

Hvis du er interesseret i at vide mere om hvilke muligheder der er så smid mig en pm.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 18:22

Hej igen allesammen

Mange tak for jeres mails.

I må undskylde mine spørgsmål, men jeg er stadig lidt i tvivl om jeg har fået svar på mit spørgsmål. Tror det umiddelbart ikke.

Sagen er den, at vi har fået programmeret et site i PHP. Vores medlemmer logger ind i kontrolpanelet uploader de en bolig. Vi giver dem mulighed for at lægge google maps kode til den adresse de gerne vil vise i boligoptagelsen. ("Indsæt google maps kode her").

Vi har intet gjort endnu med google maps, udover at have opdaget at der er noget med keys. Men hvor vi skal registrere os, hvor vi skal lægge keys ind osv. ved vi ikke.

Er der nogen der kan fortælle os præcis hvor og hvordan?

På forhånd mange tak

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)