Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bundet op på en hoster

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg ønsker kommentarer på en lille problem jeg mødte i dag. Jeg får i dag hostet min hjemmeside hos A men har netop undersøgt om jeg kunne flytte hjemmesiden til B, da de koster 1/3 af prisen. Jeg kender B i forvejen og ved, at de har en god support og drift.
Dem, som har lavet vores webløsning og vis cms system vi kører på siger dog, at det ikke er så enkelt og det kan nemt  koste 5-6000 i support samt at en del funktionaliteter samt statistik kan gå tabt.
Så kan man jo godt føle sig lidt stavnsbundet selvom webløsningen er open source. Ikke fordi jeg forventer gratis support men at skulle slippe flere tusinde på en gang er jeg ikke meget for selvom jeg kan spare 2500 om året på hosting.
Jeg er ikke en IT haj og begriber sikkert ikke hvad et skift omfatter, men måske et par aminoer kan gøre mig klogere.

kommentarer ønskes venligst. 

mvh
Heine K

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48

Altså hvis begge webhoteller har samme specifikationer og muligheder er eneste tidskrævende ting at flytte filerne og databasens indhold! Det er meget nemt at gøre. Men hvis det ene sted tilbyder asp og det andet php eller at det ene sted tilbyder den ene databaseløsning og det andet sted en anden løsning, så har du straks problemer.

Kan du fortælle hvilke 2 hosts det handler om, så ville vi kunne hjælpe lidt mere. 

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Skrevet kl. 00:49

hej

PIL og GoldenPlanet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:59

GP skal bare aflevere et dump af din database, det må du helt præcist betale en halv timeløn for. Dvs max 500kr.

Dernæst skal du have PIL til at koble en anden betalingsgateway på den oscommerce shop som du har købt hos GP. Det må koste 10 timer hvis det er en gateway som OSC ikke har et interface til endnu, alternativt må det koste 1 time at sætte op og en time at teste.

Dvs. omkring 2500kr vil være rimeligt. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:19

Så vidt jeg kan se så koster et webhotel hos pil 300 kr om måneden og det samme gør en "shopplanet" på GP - så hvor de 600 kr om måneden er sparet henne tør jeg ikke sige. Men ok jeg skal ikke sige hvad der er inkluderet - det fremgår ikke af deres websites.

Ps. Mikkel 10 timers arbejde for 2000 kr? Det er vist en fejl :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:24

Ronni: "max" ... tror ikke du finder mange payment gateways som osc ikke er forberedt til. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 07:37
Hej, Nu kender jeg ikke til den konkrete sag. Men det skulle undre mig meget hvis GP ikke er reseller af Quickpay. Dette er måske relevant fordi det netop er pil.dk som står bag Quickpay. Så flytning af selve gatewayen skulle sikkert være en overkommelig opgave. Selve OSC-sitet kan dog måske korrekt nok volde lidt kvaler da GP's mig bekendt er "tilpasset". vh thomas
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:09

tj: GP maa ikke lave "tilpasninger" som kunden ikke maa faa med. GPL er indrettet saadan at hvis du aendrer i den skal du give aendringerne videre til GPL.

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Skrevet kl. 11:02

Jeg skal lige sige,at der ikke er shop på min hjemmeside.
www.mohko.dk

venligst
Heine

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:05

Det ligner ikke et open source CMS - men jeg kan jo tage fejl.

Altså er du som sådan ikke berettiget til at få kildekoder m.v. med med mindre der står det i aftalen.

Det er også rigtigt svært at sige noget om hvilke krav der er til server m.v. men det er nok ikke urealistisk at der skal nogle ændringer til for at flytte det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)