Badmintonmagasinet bliver et attraktivt sted at fremvise sine produkter gennem annoncering. Startoplaget på bladet bliver 2500 og bladet udkommer fire gange årligt. Målet er at gøre badminton til en livsstil og være forum for dansk badminton. Første nummer udkommer i august/september måned! Så kort kan min idé formuleres. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt forhåndsaftaler m.v. indhentet så jeg er dækket ind på alle områder på nær annoncesalg. Jeg har taget kontakt til diverse firmaer der er speciealiseret i dette men overvejer stadig muligheden for selv at stå for annoncesalget. Hvad tror i jeg kan tage for en helsides annonce i bladet? Distributøren søger for at bladet kommer ud over hele landet og sælges i kiosker samtidig med at der mulighed for at tegne abonnement på bladet. Det er håbet at oplaget vokser stødt i takt med kendskabet til bladet øges. Selv ligger jeg på en pris mellem 5000-8000kr for en helsides annonce? Er det meget højt? Det er jo en tiendedel af hvad en annonce koster i et etableret modeblad f.eks. med 10 gange så mange læsere. Samtidig er segmentet enormt specifikt for mig, hvorfor annoncører for badmintontøj f.eks. må formodes at kunne få stort udbytte af en annonce til denne pris. Bør jeg få en advokat til at udarbejde en kontrakt? |
Hej.
Nu, hvor du har besluttet dig for selv at stå for annoncesalget, skal du nok have fat i Hans Stokholm Kjer, som nok kan hjælpe dig videre, hvis du da ikke allerede har snakket med ham.
Prisen for 1 helside virker, for mig, dyr, hvor vi snakker et oplag på kun 2500.
Hvis du skal udkomme august/september 2006 kan jeg godt se, at du har rigtigt travlt.
Du skal nok mere gå efter, hvad projektet økonomisk kan bære og så sælge dyrest muligt.
Held og lykke