Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For anden gang på 3 måneder oplever jeg et nedbrud på Internet forbindelsen. Første gang tog det TDC 3 dage at rette fejlen, denne gang er det stadig ikke løst efter 24 timer.

Jeg har CyberCity som IP, men fejlen er konstateret som TDC fejl - også på TDC's driftssider.

Det jeg vil frem til er at sådan et nedbrud koster mig penge, selvom jeg ikke hoster min webshop hos mig selv. Alle ordrer skal jo ekspederes osv osv osv osv.

Da en meget stor del bruger en netforbindelse til andet en alm surf og e-mail, men jeg at de service tider er aldeles uacceptable. Jeg er omfattet af en Cybercity ordning der garanterer at fejlretning skal være påbegyndt inden 4 timer fra fejlmelder tidspunkt. Dette kan så ikke overholdes - jeg kan ikke selv kontakte TDC og få uddybet fejlen - jeg kan stort set intet gøre, udover at vente og prøve andre måder at tilgå min shop på.

Hvad gør i andre i tilfælde af den slags fejl?

Mvh

Axel

PS...Ja...jeg er temmelig gal på TDC og synes jeg gang på gang oplever en mildest talt elendig service. Cybercity er som regel langt mere serviceminded, men det er jo TDC der "sidder" på vores fysiske kabler.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:42

Min aftale med min internetudbyder (TDC) er at de stiller med en tekniker på adressen indenfor 3 timer, døgnet rundt, alle ugens dage, hvis jeg fejlmelder linjen og det ikke er noget de kan klare remote. 

"Hvis der opstår fejl på bredbåndsforbindelsen, starter fejlretning senest en time efter i TDC's Servicecenter og senest tre timer efter på installationsadressen, døgnet rundt alle dage. Fejlretningen fortsætter, indtil fejlen er rettet."

Jeg mener jeg giver noget der ligner 100 kroner ekstra om måneden for den service - Til erhvervsbrug synes jeg ikke det er for dyrt.

Ydermere har jeg et 3G kort til min laptop, som backup hvis det skulle gå helt galt. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:48
Jeg kørte tidligere med en ADSL forbindelse fra Cybercity og købte i forbindelse med et længerevarende nedbrud en kabelforbindelse fra Stofa, med en pris på 50 kr. for de måneder hvor der ikke var noget forbrug på Stofa forbindelsen var det jo en kanon løsning eftersom kabelforbindelsen kører over antennenettet fremfor telefonnettet. Det er naturligvis ikke alle steder man kan få en kabelforbindelse som supplement, men bor du i en større by kan du f.eks. kigge på Clearwire som et alternativ (eller noget mobilt bredbånd baseret på 3G-nettet som Anders nævner).

Nu bruger jeg mobilen til at koble op med hvis uheldet skulle være ude, det går naturligvis ikke lige så stærkt og er forbrugsafregnet, men det er fint nok til de basale ting som mail.
Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:05

Jeg har skam også anskaffet en 3G, men i Ganløse kan jeg kun få fat i et 2G net - det vil sige min hastighed i bedste fald er ca. 50Kbyte - hvilket er temmeligt frustrerende. Clearwire dækker ikke her ude på landet :-)

TDC fejlretning er jo påbegyndt indenfor de 4 timer aftalen lyder på, men det kan så tage dem op til 3 dage at udbedre den. tsk tsk tsk.

Alternativt må jeg jo få en (antenne)kabel forbindelse som reserve, men det er så endnu en udgift.

Mvh

Axel

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:42
Anders Christensen:
"Hvis der opstår fejl på bredbåndsforbindelsen, starter fejlretning senest en time efter i TDC's Servicecenter og senest tre timer efter på installationsadressen, døgnet rundt alle dage. Fejlretningen fortsætter, indtil fejlen er rettet."

Problemet er, hvis fejlrettelsen er i gang, men det bare tager tid. Jeg har været ude for en fejlretning der tog 3 uger, ja tre uger. Og den var fejlmeldt 5 min. efter jeg opdagede fejlen og de var hele tiden klar over fejlen. De tilbød mig nådigst (efter lidt pres) at jeg kunne slippe for at betale for de 3 uger. Det havde da lige manglet andet. Senere kom der også to fribiletter til en biograf :-)

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:25

Hej

Uden at sige for meget, men vi oplever tit at CC og de andre udbydere sælger større hastigheder end nettet kan bære. TDC gør det også men det sker bare ikke så tit. Den MAX hastighed du kan få har med afstanden til centralen at gøre, og den kan ikke laves om.

Hvis det er så mange penge der er tale om, er der også noget der hedder nonstop service, det vil sige at teknikeren skal fortsætte til linien køre igen.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 17:04

Pakua:

For anden gang på 3 måneder oplever jeg et nedbrud på Internet forbindelsen.

Smil og vær glad ;-) - Jeg har Cybercity og har de seneste 2 uger haft et helvedes
problem. Ca. hvert 10 minut hopper mit modem fra. Dette problem har jeg haft flere
gange, og hver gang jeg kontakter Cybercity (min. 20 minutters ventetid for at komme
igennem), får de mig logget på, og så sker der ikke mere... 10 min. efter kan jeg stå
med samme problem... pludselig en dag går det over, og jeg kan køre en måned uden
problemer... nu har jeg opsagt mit abonnement.

Jeg har før haft StofaNet, over kabel... dette droppede jeg også, da det ligeledes var
for ustabilt.

Jeg får nu TDC ADSL, og her håber jeg på bedre service, og et mere stabilt produkt.

Som backup har jeg købt mobilt bredbånd fra 3... her brændte modemet af efter 4 uger...
efter en lang og super dårlig service (i 3 butikken), blev det sendt til reperation. Nu har
jeg ventet 8 uger på at få modemet tilbage, og har stadig intet hørt.

Generelt så synes jeg at tele- og internetselskaberne, trænger til et ordentligt los i røven.

... og nu sidder jeg med frygt for en dårlig service hos TDC (7-9-13) - dem har jeg faktisk
mere tiltro til.

Mvh Ronni 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pakua:

Jeg har skam også anskaffet en 3G, men i Ganløse kan jeg kun få fat i et 2G net - det vil sige min hastighed i bedste fald er ca. 50Kbyte - hvilket er temmeligt frustrerende

Hvilken udbyder har du valgt?

Hvis den adresse du nævner på din side er der du befinder dig så skulle du kunne opnå HSDPA-dækning (teoretisk max 3,6 Mbit, praktisk 1½-2½ Mbit)  med Sonofon jf. http://www.sonofon.dk/erhverv/kundeservice/daekning/daekningskort/

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:56

Med de problemer i beskriver tror jeg at jeg ville få min advokat til at kigge min kontrakt igennem til min udbyder.

Det lyder til i betaler for noget i ikke lige får. Så der må helt sikkert kunne gøres økonomiske krav imod udbyderen, for det dækkes ikke under force majoure. Og hvis det gør er den kontrakt i har skrevet ikke meget værd da det betyder de kan gøre som de vil.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:29

Jeg vil så lige nævne at jeg er ganske imponeret over TDC i dag.

Jeg bestilte en vdsl-forbindelse i fredags (16. maj) og fik at vide at der ville være 4-8 ugers leveringstid.

I dag har jeg netop modtaget ordrebekræftelse på levering 4. juni, det synes jeg ikke rigtigt jeg kan klage over. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)