Hvis jeg må give et bud, så ville jeg allerførst lige få Aminoernes feedback på webshoppen - der er flere ting som jeg - og måske andre ville gøre anderledes. (F.eks. ville jeg nok ikke bruge STORE bogstaver så meget da det kommer til at virke nedladende eller billigt)
Udover det så er den allerbedste reklame jo mund til mund - så giv dine tasker til nogle kunder i målgruppen mod at de bruger den og fortæller om den til andre. Få lavet reklame der hvor din målgruppe kommer, eksempelvis: - spiller de golf? Så skal du jo reklamere i golfklubberne. Hvis du ikke har et millionbudget skal du så vidt jeg ved, være meget målrettet...men det er jeg ikke den bedste til at rådgive dig om :-)
Mener du de store bogstaver i menuen? Jeg synes ikke det virker billigt og absolut ikke nedladende, men jeg har da tænkt efter du skrev dette. Måske ændrer jeg det?
Mht. taskerne, så er det en god idé.
Kan se der har været meget trafik på siden efter jeg skrev, men få har givet feedback - kun 2 - ønsker gerne mere feedback.
Alle vores kunder som har en e-handelsløsning kører med Google Adwords og den der har store budgetter kører med banner, og en enekelt eller 2 har prøvet radio. Men det der giver mest for pengene(hvis man gør det rigtigt) er helt klart Adword, der sidder brugerne jo allerede med dankortet klar, modsat radio, tv, balde, postkort osv., men det er da klart havde du en million eller 2 så... så kunne I da rigtig få gang i omsætninigen.
Men jeg vil anbefale at du sætter dig rigtig godt ind i hvordan du sætter adwords og analytics op, der er blandt andet skrevet nogle rigtig gode bøger på dansk om emnet, læs den og spar masser af tid og penge.
Det var bare mit råd, håber det kunne bruges. Skulle du have spørgsmål så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.
Stiller mig sammen med de andre, Adwords er rigtigt godt til opstart. Vi har sat det igang hos flere butikker internet butikker. Du kan selv styre dig budget og gør du det rigtigt kan du få et godt udbytte.
Adwords indeholder også en række analyse værktøjer, så du kan holde øje med hvad der virker og hvem der køber.
Du er velkommen til at lægge link ind og oprette annoncer for din butikpå min nye portal for familien. Der er masser af plads til tekst og billeder.
Det er gratis hen over sommeren og du bliver informeret når gebyr bliver indført, så skal du Aktivt tilmelde - dvs. ingen økonomisk risiko for dig. Prøv at se på siden www.family-shopping.dk
Du er også velkommen på www.kids-domain.dk
under kategorien MOR. At deltage her koster 180 kr for 3 md. Men så får du mange besøg og oseaner af plads.
Du kan også registrere din butik hos os på ShoppingDK. Det er gratis hvis du linker tilbage, ellers også et par billige alternative betalingsmuligheder. Det er muligt at skrive gratis annoncer for f.eks. tilbud og nyheder. Vi har godt med besøgende, så vi skal nok få sendt nogle videre til dig :-)
Og så lige et par kommentarer. Først og fremmest synes jeg, at det ser ud til at være nogle spændende produkter. Men jeg synes f.eks. at denne side er meget mere lækker som startside end den du har nu: http://umas.dk/group.asp?group=4. Din nuværende startside virker lidt tom, ikke rigtig indbydende. Og så er det vel altid godt med et par gode tilbud på forsiden, som kan lokke lidt. Det var lige mine tanker...
Først og fremmest må jeg sige jeg syens det er en dejlig shop du har. Flotte unikke varer og en klar profil/mission - Sidstnævnte bør gøre det nemmere for dig at markedsføre Umas - også uden at det koster dig en bondegård. Jeg har da et par gode råd i den forbindelse.
Drop annoncer i offlinemedier. Det er min erfaring at vejen fra brugeren sidder med avisen/bladet m.v. og til computeren er alt for lang.
Jeg er ikke så sej til Google Adwords (har dog til hensigt at blive det - da jeg hører godt om det som en målrettet markedsføring) - Det var måske en mulighed? Eller nogle af de mange partnerprogarmmer hvor du kun betaler pr. salg som er genereret.
Du bad også om lidt andre idéer:
Udnyt lokalinteressen. De fleste lokale medier (lokalaviser, TV2's regioner, lokalradioer m.v. er ofte interesserede i gode historier om lokale iværksættere - så måske det var en idé at få forfattet en rigtig god pressemeddelelse - søg evt. efter en god skribent her på Amino. Husk at det at du har åbnet en shop ikke i sig selv er nogen nyhed/historie - der skal en interessant vinkel på og det er der jeg mener en prof. vil kunne lave noget godt og "salgbart" ud af dit engagement i miljøet m.v. - Det er jo tydeligt når man nærlæser dit site, at du mener det med hele dit hjerte, og det bør kunne "sælges" (måske også til lidt "større" medier)
Linkbytte - Lav evt. en linksektion på dit site og byt en masse links, med andre som har tilsvarende målgruppe, men ikke er direkte konkurrenter. Jeg ville f.eks. gerne lægge link ind til dig på http://www.shoppingmamma.dk/links.asp - Hvis dit shopnavn og link er ude på en masse andre sites (ikke kun shoppingguider) udbreder det dels kendskabet til Umas blandt målgruppen og dels hjælper det på placeringen på Google, hvis mange linker til dig.
A la den med at uddele tasker, kunne du også overveje at sponsorere præmier til konkurrencer på andre sites. På ShoppingMamma har vi ofte sådanne konkurrencer, som vi kører i samarbejde med shops som ikke har budget til en decideret bannerkampagne, men gerne vil give en præmie mod at få positiv eksponering. Det ved jeg der er mange andre sites som gør også - Ja i og for sig kan du jo også selv lave en konkurrence på dit site og så tilmelde det til diverse konkurrencekanaler/guides og få lidt ekstra brugere ad den vej (du har ikke et nyhedsbrev de kan tilmelde sig når de deltager i konkurrencen vel? - det kunen være en idé for at holde fast i dem bagefter).
Nå - Det var lige hvad jeg formåede på dette tidspunkt af en lang (men god) arbejdsdag
God Vind med din shop, og kontakt mig endelig hvis det bliver aktuelt med linkbytte eller andet på et senere tidspunkt.
Varme hilsener
Sus Warming, ShoppingMamma.dk
***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***