Jeg har bedrevet et lille program i asp til at optimere tekstannoncer i forbindelse med nyhedsbreve og på hjemmesider.Det går i al sin enkelhed ud på at man indtaster sine tekstannoncer i systemet. Derfra henter man dem ind i sine forskellige nyhedsbreve og hjemmesider enten ved at flytte en tekstfil eller ved at lave et system der henter dem automatisk.En gang om ugen taster man omsætningen ind på de enkelte annoncer. Deraf fås det gennemsnitlige daglige salg som styrer prioriteringen af annoncerne.Der er mulighed for at indstille minimumssalg Det mindste salg du vil acceptere som gennemsnitssalg pr dag før du vil prioritere nye annoncer højere.
max Dage Under Minimumssalg Hvor lang tid skal nye annoncer have før du vil nedprioritere dem.
max Klik Uden Salg Hvor mange klik på en annonce vil du acceptere uden at de bliver solgt noget?
For annoncer der overskrider grænsen markeres antal klik med rødt.
Max Dage Uden Salg Hvor mange dage må en annonce være på uden at de bliver solgt noget?
For annoncer der overskrider grænsen markeres dage online med rødt.
Antal Blok 1 Det antal annoncer du har i din højest prioriterede annonceblok. F.eks. øverst i nyhedsbrevet
Antal Blok 2 Det antal annoncer du har i din næsthøjest prioriterede annonceblok. F.eks. næstøverst i nyhedsbrevetMan kan sikkert finde mange flere metoder til optimering, men så langt, så godt…..
Tag dig et kopi alligevel. Jeg tror lynhurtigt du kan få oversat det til php. I al sin enkelhed er det jo bare en formular hvor man kan indtaste sine annoncer + salget. Så er der nogle beregninger nede i koden, men +,-,/ og * er vel det samme i php.
Nedenunder er der en liste med annoncerne med paging, hvor man kan hive dem frem til redigering eller slette dem.
Derudover er der en setup side hvor man kan indsætte sine grænseværdier og en side der kan lave en textfil og hvor man kan hente data direkte på siden.
Når jeg har lagt den her ind er det fordi jeg tror at jo flere der optimerer deres annoncer efter omsætning jo bedre annoncepriser får vi.
Så det ville jo være fint hvis du lavede en php-version som php folket kunne downloade