1 spørgsmål til HTML Kode - Et ord med forskellige farver...
Tilmeldt 7. Feb 08
RanDall
Skrevet
06-05-2008 kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej. Der findes måske en person, som kunne hjælpe mig
at skrive en text (ord) med 2 farver i HTML kode. Dvs 1 ord bestående af: 3 bogstaver i sort og 3 i rød
Jeg har gennemgået mange fora - uden resultat!
Tusind tak!
Svar
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
keysersoze
Skrevet
06-05-2008 kl. 13:26
Svar
<span style="color: black;">per</span><span style="color: red;">son</span>
Svar
Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
eller måske mere oplagt? <font color="#000000">hej</font> <font color="#990000">karl</font>
Svar
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Michael Nilsson
Skrevet
06-05-2008 kl. 13:57
Svar
Skal du bruge nogle af forslagene, så brug det første, det er korrekt html. De ovenstående tags bliver ikke brugt mere.
Alternativt:
<p style="color:#000;">PER<span style="color:#ff0000;">SON</span></p>
Svar
Tilmeldt 28. May 07
soft
Skrevet
06-05-2008 kl. 13:59
Svar
eller måske mere oplagt? <font color="#000000">hej</font> <font color="#990000">karl</font>
http://www.w3schools.com/HTML/html_fonts.asp
The <font> tag in HTML is deprecated. It is supposed to be removed in a future version of HTML.
Svar
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
keysersoze
Skrevet
06-05-2008 kl. 14:00
Svar
Nja - bortset fra at <font> er mere eller mindre død og at inline attributter aldrig bør bruges når nu vi har css.
Svar
Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Sorry, mig der ikke er opdateret, jeg ville dog også altid benytte mig af css.
Svar
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
keysersoze
Skrevet
06-05-2008 kl. 14:10
Svar
Sorry, mig der ikke er opdateret, jeg ville dog også altid benytte mig af css.
Så husk med det samme at få en doctype med - ellers kan man ikke forvente at CSS'en bliver tolket korrekt da browseren i stedet kører i quirks-mode og tolker koden som noget fra forrige årtusinde :)
Svar
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Jeg ville nok skrive:
<div class="sort">per</div><div class="red">son</div> - det fylder mindre og farverne kan rettes i stylesheetet efterfølgende.
:)
Svar
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
keysersoze
Skrevet
06-05-2008 kl. 15:08
Svar
men da div er et block-element skal man også tage (unødig) højde for det i sin css da det ellers ikke vil stå på samme linie.
Svar