Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisniveau for hjemmeside med pris-database...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé til en særlig type prisportal....hvor man skal kunne indhente priser og andre oplysninger om noget ud fra forskellige kriterier. Jeg vil ikke komme nærmere ind på idéen, da jeg selv synes den er ret god, men man vil måske kunne sammenligne siden med edbpriser.dk, boligsiden.dk eller lignende sider - det er dog primært en B2B-side vi snakker om. Sandsynligvis ville der også skulle være en "bestil"-funktion (uden online betaling).

Jeg kan tænke mig til, at det må være ret omfattende at oparbejde sådan en database...Men er der nogen der har en idé om hvilket prisleje vi befinder os..ikke præcist, for det er der jo ingen der kan sige ud fra de få oplysninger jeg har givet, men jeg har slet ingen idé om det, så det er mere om vi snakker 50 kilo eller en million? :-)

Og er der nogen der ved hvordan indhentning/opdatering af oplysninger til sådan en prisdatabase som f.eks. edbpriser fungerer - hvis priserne ikke nødvendigvis stammer fra webshops (og genereres automatisk) men måske fra tekst eller pd-filer på forhandlernes hjemmesider....skal der sidde nogen og gå alle priserne igennem hver dag, eller beder man de deltagende "forhandlere" om at opdatere deres egne priser/oplysninger?? Ja, jeg er helt grøn på det område må jeg sige, og vil jeg føre idéen ud i livet, vil jeg selvfølgelig alliere mig med nogen der har erfaring i den slags...men nu er idéen lige på første spæde stadie...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:37

Hvis jeg skulle lave sådan et system, så ville jeg automatisere indlæsning af prisdata udfra en foruddefineret skabelon, som forhandleren så f.eks. kan lægge online på deres egen side, hvorfra systemet så henter priserne en gang i døgnet f.eks.

Prismæssigt kan jeg ikke give dig et bud udfra de oplysninger du har givet omkring systemets ønskede funktionalitet. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 12:45

Okay men tak kommentaren med skabelon. Det lyder jo meget smart...

I øvrigt skal det siges at der indenfor det område nok ikke vil være prisændringer ret tit (i forhold til f.eks. edbpriser) - men der kan komme særtilbud, nye "produkter" og nye "egenskaber" for produktet mv.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:54

Du er naturligvis velkommen til at få et tilbud på løsning af din opgave, men det kræver betydeligt flere informationer omkring hvad du egentligt ønsker af funktionalitet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Jan 08
Skrevet kl. 13:00

Ja tak, det kan være at jeg vender tilbage når jeg har fået tænkt ideen ordentlig til bunds...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)