Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Usynligt engros marked ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Amino'er.

Er det mig der bare er stæreblind - eller er b2b engros markedet generelt usynligt ?. Jeg synes virkelig jeg skal have den store lup fremme, for at støve en "rigtig" engros handler op - Med "rigtig" mener jeg en ren b2b handler - der ikke sælger til private.

Findes der nogle b2b portaler, engros kataloger etc. etc.

Hvorgår man hen hvis man vil finde udbudet af engros handlere indenfor et markedsområde ?

Peter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:45

Hej Peter

Du har fuldstændig ret - det er ikke noget, man lige falder over (i DK, ihvertfald)

Jeg forsøger selv at lappe hullet ved at lancere en b2b webshop indenfor mærkevare ure med tilbud om dropshipping af samme varer. Det vil jeg løfte sløret for senere på måneden.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:16

Hej Ole.

Tak for respons. Ja, det er lige før spørgsmålet giver en iværksætter ide til formidling af kontakt mellem detailiværksættere og det etablerede engros marked.

Kommer i tanke om jeg engang så et par i "Godaften Danmark" forsøge sig med en forretning baseret på "Virksomhedsdating". Altså hvor virksomheder finder hinanden til at indgå samarbejder, partnerskaber, etc. etc. Gad godt hvide hvad der blev af deres projekt siden.

Peter

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:31

Synes jeg erindrer noget om en B2B-engros portal, der blev lanceret for nogle år siden i et samarbejde mellem Mærsk Data (nu hedder de noget andet) og flere andre gigantspillere i IT-branchen. Der blev vist brugt et godt stykke over hundrede millioner kroner på det, inden den droppede det igen. Jeg mener, at det faldt på, at man ikke kunne få tilstrækkeligt med kunder til at samkøbe/deltage i handels-aftalerne.

Men det var måske blot grossister inden for et bestemt fag-område, du mangler? I så fald burde KOB eller en lignende spiller da kunne hjælpe.

Ellers - spørg her efter grossister til et fag-område. Aminoerne plejer at være yderst hjælpsomme.

Mvh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:33

ja, det var GateTrade - nu under http://www.progratorgatetrade.com/ 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er masser af grossister i DK, men dit bedste bud er at finde dem på messer, de færreste har taget internettet til sig. Du skal nok forvente, at de fleste grossister benytter sig af opsøgende salg i gammeldags forstand. Så en samlet oversigt er nok ikke så let, med mindre du (som en anden også foreslår) ser på KOB inden for en enkelt branche.

Når jeg køber ind til min butik (hvilket må siges at være B2B) har jeg en dansk grossist med et rimeligt udvalg på nettet, men det er det. På europæisk niveau, har jeg fundet ganske få, mens grosisster på nettet er ganske almindeligt i USA. Så hvis du gerne vil finde grossister på nettet, skal du nok lede uden for landets grænser.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:02

Jeg har netop startet en service op som købskonsulent. Dvs. jeg finder leverandører for mine klienter - det både være leverandører af services, nyanskaffelser og vareindkøb til webshops, alm. forretninger m.m. Denne service er gratis for den, som skal have leverandørerne - altså mine klienter, men koster en provision for leverandøren.

Jeg gør det af de simple grunde at der for det første er mange som ikke selv får taget kontakt og derfor måske aldrig kommer igang med deres virksomhed. For det andet er der mange, som ikke har tid eller overskud til at finde nye leverandører fordi man er "vant til" de gamle.

Michael

Fokus Regnskabsservice

Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:07

Nystartet import virksomhed. Vi søger grossister der kan levere kvalitetstøj med lagre i DK.

Markedet er lidt usynligt endnu. Og vi går med flere muligheder.

Send til : mail2denimport@gmail.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 17:21

Myginos:

Hej med Amino'er.

Er det mig der bare er stæreblind - eller er b2b engros markedet generelt usynligt ?. Jeg synes virkelig jeg skal have den store lup fremme, for at støve en "rigtig" engros handler op - Med "rigtig" mener jeg en ren b2b handler - der ikke sælger til private.

Findes der nogle b2b portaler, engros kataloger etc. etc.

Hvorgår man hen hvis man vil finde udbudet af engros handlere indenfor et markedsområde ?

Peter

Grosister har jo slet ikke samme behov for at være synlige som firmaer der levere B2C. men i bund og grund handler det nok mere om at de metoder du bruger til at finde en grosist er forkerte.

Du er jo meget uspecifik med hvad det er for grosister du søger ?

Mvh

Ravn 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:18

Hej Peter,

Grossister prøv: www.kompass.dk

Her er det muligt at få op til 20adresser/oplysninger gratis, på grossister.

Venligst

Steffen Bergholt

Wbuy

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)