Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mangler en pris

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnikc

Jeg har været inde og kigge på dit link, der står at der er stramme regler om at usende markedsføringsmateriale, men det er jo ikke det samme som at indhente et tilbud fra en udbyder.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:39

Hvad er det man siger om djælvens måde at læse biblen på? Wink

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 15:49

Hej Ronni

Jo jo, men det er heller ikke for at få dette her til at ende i noget ordkløveri, men jeg syntes at det er et interessandt emne.

Jeg er blevet så meget klogere, at man ikke uopfordret må sende sende markedsføringsmateriale til firmaer, det viste jeg ikke før, men det ved jeg nu. Jeg ved da også at det bliver overtrådt i en lind strøm, da grossister som regel opdyrker deres virksomhed, ved at gøre lige præcis det. Jeg modtager f.eks tit uopfordrede henvendelser fra forhandlere af rengøringsmidler og remedier. De har fundet min adresse på nettet, og syntes lige at jeg skulle præsenteres for deres produktlinje.

Det er så ulovligt.

Hvis disse forhandlere derimod kontaktede mig, for at gøre gøre mig opmærksom på en potientiel arbejdsopgave, jeg kunne byde ind på, så er det en helt anden historie.

Er vi enige om det?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:52

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert eller dommer på området - jeg ønskede blot at nuancere debatten lidt.

Den enkelte fortolkning af hvordan og hvad der går an må være op til det enkelte firma at tage - og hermed også konsekvenserne heraf.

Det kan være der er en jurist der læser med der kan give et mere fyldestgørende svar end jeg kan.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:35

Det korte af det lange er at man ikke må henvende sig til NOGEN (det være sig virksomhed eller privatperson) med henblik på afsætning af en vare eller tjenesteydelse, uden forudgående accept fra modtageren.

Så hvis du ønsker at tilbyde et eller andet til en privatperson eller virksomhed, så skal du enten ringe eller sende et fysisk brev og modtage accept på at du må sende dem en mail med markedsføringsmæssigt indhold. Det fremgår ganske tydeligt at markedsføringslovens § 6

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:00

Anders Christensen:

Det korte af det lange er at man ikke må henvende sig til NOGEN (det være sig virksomhed eller privatperson) med henblik på afsætning af en vare eller tjenesteydelse, uden forudgående accept fra modtageren.

Men her ser jeg det ikke som oplagt at der er tale om at "afsætte" noget. Hvis håndværkerne ikke skal betale noget er der ikke tale om spam i juridisk forstand. Skal de kun betale procenter af omsætningen tror jeg det er en gråzone der ikke er afprøvet. Håndværkeren kan jo ikke tabe noget i så fald.

Mvh Jesper

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 20:02

Hej Anders

Og velkommen i trædemøllen Smile

Jeg er helt sikker på at det er en overtrædelse af dørsalgslovenloven at ringe til privatpersoner og tilbyde dem et produkt, eller produkt materiale.

Aviser og kapitalpensioner er vist undtaget.

Herudover er det min påstand, at trådstarterens tilgang ikke er omfattet af markedsføringsloven, da man i dette tilfælde ikke kontakter med henblik på at sælge, men tværtimod at købe, vedkommende virksomheds produkt.

Vi håber at der dukker en jura entusiast op Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:57

Hej Lasse

Hvorfor nedlægger du din service/website? Jeg har en service i tankerne, som gør dine oplysninger brugbare. Skriv gerne på fokus@mail.tele.dk, hvis du ikke vil have svaret på Amino.

Michael

Fokus

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:58

Hejsa.

Jeg kan da høre ud fra det hele at jeg bare skal få min side køret vider af en anden, også bare udsende en nyheds mail til mine gamle bruger af siden er overtaget af en nye friske kræfter.

Men 1000 tak for hjælpen.

Men MichaelDu kan jo lige sende min en e-mail så kan vi jo se hvad vi finder ud af. 

Hilsen Lasse.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:14

Hej Lasse

Jeg vil gerne se dit site, før jeg henvender mig. Hvad hedder hjemmesiden?

Michael, Fokus

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)