Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mangler en pris

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har haft en Web firma hvor man formildet arbejdes opgaver inden for håndværkers området, men nu har jeg lukket min side ned i 2007. Snøft..[:'(]

Nu står jeg med en rimelig database over  adresse/ e-mail/ tlf. over folk som er int.  det er både Private og firmaer som gerne vil eller kan udføre håndværksmæssige opgaver.

Jeg er har ca. 930 i min databasse men jeg ved ikke hvad de kan være vær hvis jeg for eksempel ville sælge dem til et andet byggetilbuds firma på nette ?? Jeg ved at de godt kan få op til 10.000 til 12.000 kr. ud af en håndværker om året.

Har nogen af jer et salgs forslag for sådan et lille data basse kan koste ?

Eller skal det sælges måske % mæsit af det udbytte som min køberen vil få ud af det.

Håber at i kan komme med nogen gode ideer.

Hilsen Lasse.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:36

Har du aftalt med dine brugere på siden at du må sælge deres e-mailadresser til andre der ønsker at markedsføre sig overfor dem?

Hvis ikke, så er din database værdiløs. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:47

Nej det har jeg ikke.

Men hvad så hvis jeg sælger min side med min databasse, så kan vil  godt e-mail ud de kunder og sige at siden er genopstået og om de er int. i at kigge ind og få et godt tilbud ??

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:30

Jeg kender ikke lovgivningen omkring salg af emailaddresser til firmaer.

I princippet er de jo offentligt tilgængelige, så jeg har svært ved at forstille mig at der skulle være regler på området.

Jeg må iøvrigt bedrøve dig med, at jeg ikke tror, at dine addresser er særligt meget værd. Jeg har lige fået tilbudt adgang til en erhvervsdatabase, der indeholder kontakt info på alle virksomheder i Danmark, inklusiv kreditvurdering, for 7000,- om året.

Mvh

Marianne

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:38

Selvfølgelig er der regler for salg af email adresser og du må slet ikke kontakte folk på de emails uden de selv giver tilsagn om det.

Så med mindre der specifikt er indgået en aftale om at de må vidresælger på forhånd er det eneste valg at afhænde hele websitet samlet set.

Det du snakker om Marianne er jo bare som KOB eller en af konkurrenterne og altså noget helt andet.

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:49

Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 19:56

Hej Ronnikc

Det er muligt at du har ret i at der er regler, jeg kender dem som sagt ikke.

Jeg har dog svært ved at forstille mig at reglerne for private og erhverv emailadresser skulle være de samme. I og med at virksomheder  pr. defination indbyder og opfordrer til at man tager kontakt til dem. Det gør private ikke.

Jeg kan ikke se hvorfor KOB, eller som i mit tilfælde NNmarkedsdata, skulle være noget helt andet.

Sådan som jeg har forstået oplægget, så har han nogle emailadresser på nogle håndværkere som gerne vil give tilbud på noget arbejde. I det tilbud jeg har fået, kan jeg sende emails ud til en hel branche i et ønsket område.

Er det mig der har misforstået noget?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 2. May 08
Skrevet kl. 20:21

Nu har jeg været inde og læse på datatilsynets hjemmeside, og såvidt jeg kan se, så gælder reglerne omkring erhverv kun i tilfælde af at du ønsker at sælge, eller at reklamere for noget.

I det her tilfælde handler det tværtimod om, at man henvender sig, fordi man ønsker at købe noget. Eller at få et tilbud på deres produkt.

Mvh

Marianne

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:24
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:03

Jeg kunne altså også godt forestille mig, at den idé gik lidt langt ud over lovgivningen om Persondatabeskyttelse. Smile

Værdiløs, er nok mit bedste bud.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)