Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smart ide

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Da jeg har fået en ny ide ang. en hjælpe værktøjs form til en bestemt daglig vare, og selv har lavet proto type, søger jeg et firma som kunne have int. i at få dette sat i værk.

Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal komme i gang med min projekt og sikker mig i mod at dem som jeg viser ideen til ikke bare selv løber med min ide uden at jeg får noget som helst ud af det, håber at der er nogen her som kan give mig et par gode råd.

venlig hilsen
Gorg

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 01:39

Hej Gorg.

Kort (fordi jeg fik på enelleranden måde slettet det lange svar jeg var ved at skrive til dig):

- Teknologisk institut

- DTU Innovation

- eller du er velkommen til at sende mig en mail med nærmere detaljer.. :)

Hilsen David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 12:35

Hej David

Tak for dit svar.

Jeg har faktisk udviklet af emballage til en eksisterne daligevare,som jeg synes der er mange har problemmer med den, men jeg tør faktisk ikke at komme i gang med den.

Jeg skal også være sikker på at min ide kommer ikke til at løbe med en anden person , hvis den er efektiv ide.

Kan du forklare mig mere om hvordan du kan hjælpe mig med den projekt.

Venlig hilsen

Gorg

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:16

Måske du kan ringe til http://www.tetrapak.com og spørge dem hvordan deres strategi er for nye idéer - uden at nævne noget alt for specifikt? Der er forskellige måder du kan beskytte idéen på - f.eks lave en samlet beskrivelse og få den noteret og stemplet hos en notar i byretten og du kan få nogle vidner til at læse din idé igennem under en hemmelighedsklausul og få dem til at skrive under på, at de har set ideen dags dato.

På Danske Designeres hjemmeside ligger en skabelon til at udforme en kontrakt mellem dig og en evt. virksomhed, der vil producere ideen (jeg kan ikke lige give dig et link, men jeg fik det fortalt til et fordrag på min skole - og det er virkelig en god idé at starte med at nævne, at før de kan købe ideen, skal der udfyldes nogle papirer.. på den måde fremstår du jo også mere selvsikker og seriøs) 

Ellers kan jeg kun råde dig til at komme ud i solen med idéen og få den solgt :)

Hilsen David

-

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 18:06

Er det ikke en udlandske virksomhed ( tetrapak ) ?

Hva med her hjemme?

Jeg er blevet mere motivert til at komme ud i solen, men stadig væk kender ikke vejen..!!!!

Hilsen Gorg

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:50

På Danske Designeres hjemmeside ligger en skabelon til at udforme en kontrakt mellem dig og en evt. virksomhed, der vil producere ideen (jeg kan ikke lige give dig et link, men jeg fik det fortalt til et fordrag på min skole..

Kunne man finde den hjemmeside?

Er selv igang med at få realiseret 2 ideer, men jeg bruger lokale rådgivere som jeg har fået stillet til rådighed af "Center for Erhvervsudvikling" - de sørger godt nok for at der bliver underskrevet NDA. Men det var ligeså meget hvis jeg skal videre efter møderne og finde partnere..

Gorg - Spring ud i din ide. Det kan aldrig blive værre end at man må lukke igen - hvilket næsten er en forventing i USA, før man bliver en god forretningsmand. Hvem ved, måske har man den næste kæmpe store succes, læste selv lige denne artikel i dag, for de 10 hotteste iværksættere i USA... man tjener de penge :-)

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 18:30

Hej

jeg SKAL komme igang med min brug og miljø venlig ide..Den er fuldstændig smart og dækker forbrugernes behov.

Jeg kan desvære ikke finde de skabbelon til at udforme en kontrakt.

Hilsen

Gorg

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 22:05

Hej David

I forbindelse med min ide har jeg kontaktet en rådgiver fra tekniske institut. Vedkommende har bedt mig om at sende en beskrivelse af min ide samt billeder på proto typen.

hvad synes du, jeg skal gøre? kan jeg stole på ham?

På forhånd tak

Gorg

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:30

Det kan du rolig gøre. De fyre derinde har tavshedspligt. Om ikke andet kan du evt. bede ham underskrive en hemmelighedsklausul - men du kan roligt kontakte ham, vil jeg mene.

Og iøvrigt tillykke med, at du har fået fat på ham - det er et skridt i den rigtige retning :)

Du må endelig spørge, hvis der er noget

Hilsen David

-

Tilmeldt 1. May 08
Skrevet kl. 22:38

Mange tak for hjælpen og du skal nok høre fra mig,

1000 tak / hilsen

Gorg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)