Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords annoncegruppe - kun den ene vises

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kampagne der kører på Adwords, som gør det rigtig godt. Via kampagnen sælger jeg nummerpladerammer og alle mine søgeord i denne kampagne er valgt som 'brede' søgeord.

Nu vil jeg gerne prøve at sælge de samme rammer men uden tekst på, så jeg har lavet endnu en annoncegruppe i samme kampagne hvor jeg bruger nøjagtigt de samme brede søgeord men med tilføjelser som 'uden tekst', 'blanke', 'uden logo', 'tom' osv.

Problemet er bare at de ikke vises når jeg søger på disse søgeord på Google.

Søg på Google på 'nummerpladerammer' så vises de oprindelige annoncer, men søger jeg på 'blanke nummerpladerammer' eller på "tomme nummerpladerammer' så kommer der ingenting.

Gør jeg noget forkert, er det et problem at mine søgeord 'overlapper' hinanden lidt (selvom de reelt ikke er ens) eller er det fordi jeg er utålmodig for det er 48 timer siden jeg oprettede annoncegruppen og normalt vises de ret hurtigt efter oprettelsen.

Tilføjelse. I Adwords stats står der (selvfølgelig) 0 visninger og 0 klik og min budpris er 2-4 gange over Google's minimumsbud.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:51

Hej Rene.

Jeg ville sikre mig at du byder en højere pris for f.eks. 'blanke nummerpladerammer'  end nummerpladeramme(r).

Alternativt skal du sætte nummerpladeramme(r) i [

Venlig hilsen,
Christian

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 16:01

Aha...

Den havde jeg ikke lige tænkt på. Du mener at Google hellere vil vise 'nummerpladerammer' fordi budet er lidt højere end 'blanke nummerpladerammer' :-) (budet er pt. 25% højere på nummerpladerammer end tomme nummerpladerammer.

Det vil jeg lige prøve, og ideen med at lave det så nummerpladerammer ikke er et bredt søgeord, kunne måske også gøre tricket.

Jeg prøver lige dine forslag af... tak for hjælpen.

René

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:22

You got it Yes  Wink

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:47

hvis du bruger de nøjagtigt samme søgeord, vil google tage det som om du har lavet to annoncetekster til samme gruppe af søgeord, og så vil den vælge den tekst den bedst kan lide.

Så det skal altså være nogle forskellige søgeord... -såvidt jeg har forstået..

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:53

Christian:
Det burde virke i teorien, men i praksis synes jeg ikke det gør.
Jeg har sat budprisen op så de tomme rammer har en 20% højere budpris end rammerne med tekst, men der kommer alligevel ikke noget frem på Google.

Caterina:
Mine søgeord er ikke ens, der står tomme, blanke mm. sammen med 'nummerpladeramme' i den nye annoncegruppe, dermed er der ingen af søgeordene i de 2 annoncegrupper der er 100% ens, og derfor forstår jeg ikke at det ikke virker efter hensigten.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:00

hmm.. ja det er lidt underligt.

Du kan prøve at lave søgeordene i "phrase" i begge kategorier, måske lave annonceteksten om.

lav gerne nogle flere, så går google ind og vælger den bedste, som jeg også tidligere skrev.

Hvis det ikke virker, må du lave en samlet annoncetekst med et {keyword:nummerpladerammer} så den bliver dynamisk, og derved stadig passer på søgeordet.

sig endelig til :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 00:35

Hvis man ser det således:

Annoncegruppe 1: Søgeord "TextA" med bud på 5 kr,

Annoncegruppe 2: Søgeord "TextA TextB" med bud på 6 kr.

Når jeg så søger på "TextA TextB" skal SKAL annoncen for disse søgeord vel vises. Teksten matcher 100% og buddet er højere på dette søgeord end "TextA", dette uanset om det er valgt som bred eller sætning. Derfor undrer det mig at annoncegruppe 2 slet ikke vises.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 204
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 00:50

Hej René

Når du finder løsningen smider du den så ikke lige ind i denne tråd?

Jeg har bøvlet en del med søgeordene på samme måde som dig.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 00:53

Meget gerne, men ved ikke helt hvad jeg skal prøve.

Nu har jeg smidt dem i hver sin kampagne, en med rammerne med tekst og en med de tomme rammer.

Ikke at jeg kan se det skulle gøre en forskel, men jeg VIL have gjort noget så de tomme rammer bliver vist, så hvis nogen har et godt bud så lad mig endelig høre fra jer :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)