Jeg er netop nu ved at forberede noget materiale, som skal bruges til et nyt koncept - som jeg er ved at få på benene. Jeg skal i den forbindelse have kontakt til adskillige danske webshops, hvor jeg vil vedhæfte en pdf. Men nu er mit problem så - hvor stor må den pdf fil være? Jeg har fx. en på 1,4 mb i god kvalitet - men er det for meget, og hvad vil i sige grænsen er? Ser meget frem til at høre fra jer, kom evt. gerne med jeres egne erfaringer eller alternative måder? |
Størrelsen af pdf-filer til email?
// Jesper Skov
|
Andre, som har erfaringer eller andre forslag evt? |
// Jesper Skov
Hej Jesper. Jeg synes at det lyder som nogle voldsomt store pdf-filer du skal sende. Selv i vore dage med store datalinier. Du skriver at det er i god kvalitet. Er det fordi det er meget grafiktungt indhold? Det er svært at sige, hvor grænsen er - det afhænger jo af, hvad der er/skal være i filen.
Hvis formålet er salg ville jeg nok gennemgå materialet igen for at fjerne alt det unødige (du vil selvfølgelig sige at det hele er nødvendigt), for skal det sælge så bør det ikke fylde for meget - det bliver alligevel ikke læst. Så hellere fremsende noget mindre med de gode positive argumenter og følge på pr. telefon og brug det væsentlige, hvor du får noget ud af det.
Hilsen Jakob |
Flere.. ? |
// Jesper Skov
Hej..
Har lavet en del email kampagner for nogle af mine kunder og generelt anbefaler jeg ikke at sende PDF som reklamemateriale.. Derimod syntes jeg hellere man skal bygge den op i html og sende den med grafikken integreret i mailen. Det er ikke alle der gider og har lyst til at åbne medsendte filer.. Men igen det kræver optimering til div. mail programmer osv.. Det er jo ikke alle der bruger Outlook.. Men du burde kunne optimere din PDF bedre, 1.4 mb er for meget. Hvilket program har du lavet PDF''en ud fra.. og hvor mange sider er der i den...???
Mange hilsner:
Thomas.. |
Når jeg en mail med en pdf på 1,4 MB vil jeg blive sur og er der et link, så jeg selv kan downloade en reklame, så vil jeg bare sige Nå! - og så ser jeg det aldrig. Jeg får så meget reklame i forvejen.
Hvis det er 1 side til salg, så kan du ikke rigtig skære meget ned indholdsmæssigt. Det er lækkert med flot grafik men ofte kan det flotte grafik godt i bit-størrelse reduceres væsentlige uden at det nævneværdigt går ud over kvaliteten. Det var nok et punkt, jeg ville kikke på.
Hilsen Jakob
|
1,4 MB i PDF er jo hurtigt hentet ned nu om dage...
Husk på alle de "spam" mails vi får hver dag med skægge film --- de fylder jo ofte både 2, 3 og 4 MB.
Eks. TDC har jo mail-grænse på 10 MB...
Bottomline... jeg synes bestemt ikke 1,4 MB er afskrækkende.... de fleste har jo bredbånd --- og de der ikke har - de får snart... ;-)
Agnes
|
Knaldgo´ ide!
Jeg plejer selv at lægge min PDF ud - og så bare linke til filen. Så bliver en mail med linket jo heller ikke slugt af opbrugt mail quota eller evt. SPAM filtre...
Agnes
|
Syntes hvertfald ikke det er blevet nemmere at beslutte sig :D |
// Jesper Skov