Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af 4m3 ( 500kg ) Fra USA-DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvem gør i sådanne små sendinger ? 

Jeg vil købe varen som privatperson. Det er tale om en plæneklipper men hvor meget fortoldes jeg af sådan et køb og hvad skal jeg forvente at transporten løber op i ?

Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:21

Jeg har faktisk et lignende spørgsmål, så jeg håber det er ok jeg låner din tråd i stedet for at lave et nyt :)

Min far og 1-2 af hans venner vil gerne have en båd GPS sendt fra USA også. men vi er usikre på hvordan og hvorledes med fragt og told. Jeg håber nogen kan uddybe kdn's spørgsmål så det også passer mit.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:08

Til jer begge: Lad sælgeren klare fragten, de har som regel aftaler med forskellige speditører, fx FedEx, UPS eller andre.  Speditøren klarer sædvanligvis også det med toldbehandling for gode ord (og betaling).

Mht. omkostninger: sælger lægger fragtbeløbet til, I kommer selv til at betale. Dertil kommer told og omkostninger for fortoldning. Toldsatserne kan man finde på skats hjemmeside - der ligger link til det i andre tråde i dette forum.

Regnestykket bliver (hvis I køber som privatpersoner): Tolden beregnes af indkøbspris + fragt, momsen beregnes af indkøbspris + fragt + told, hertil skal lægges gebyr for fortoldning, postdanmark tager 150 kr. Andre tager betydelig mere, men det afhænger af varen og valg af speditør. Så få et bud fra leverandøren. Og mth. plæneklipperne - hvis den er motordreven, skal du nok undersøge, om den overhovedet er lovlig i DK. Det vil være surt, at have betalt noget, som ikke må/kan indføres til lovlig brug i DK.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:49

Sælger sender ikke ud af USA da der findes en dansk importør af denne maskine.  Problemet er bare at den i DK koster 35.000 og i USA 3000$ så derfor vil jeg jo helst købe den direkte i USA.

Men har fået et bud på transporten og det hedder 1000 pr. m3 og 2000 pr m3 hvis det er tungt gods som denne. Der ud over kommer told, moms og betaling for papirarbejdet.

Er det bare prisen eller nogen der har et par eksembler så jeg har noget at sammenligne med ?

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 00:39

Du kan jo starte med at indhente lidt priser. Der er flere danske firmaer der sender fra USA. 500Kg er ikke tungt for 4m3, så 2000 lyder egentlig lidt dyrt.

Men spørg et af de her steder 

http://www.martin-bencher.com/?group=7&page=20

http://www.dsv.com/irj/servlet/prt/portal/prtroot/ExternalWebGui.IntegratedInternet?content=/documents/DSV_DFDS%20Transport/Integrated%20Internet/External%20Web%20Site%20Repository/DK/DK

http://www.schumachercargo.eu/Webnodes/da/19

http://www.dachser.dk/C12570DC002EA290/CurrentBaseLink/W26Y7BSF997LNTTDA

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:47

Mht. prisen: Hvordan bliver det transporteret - skib eller fly? 2000 kr. synes jeg lyder billigt, hvis det er med fly, og du skal sikkert lægge omkostninger til fortoldning til. Jeg kender ikke toldsatserne på denne type vare, men du kan roligt regne med, at du skal lægge 25%moms til, og det beregnes (som tidligere sagt) af købspris + fragt. Her har ud en købspris på ca. 15.000 kr + 2.000 i fragt. Hvis tolden er 5% bliver din pris: ((15.000 + 2.000)*1,05) '1,25 =  dvs. ca. 22.500 kr + omkostning til fortoldning. Hvis du absolut vil importere en plæneklipper fra USA, skal du bede leverandøren om en pris for forsendelse, og find samtidig ud af, hvordan og med hvem han sender varerne. Check også forsikringerne - hvis han sælger FOB skal du selv tegne en transportforsikring. Prøv samtidig at søge på 'parallelimport' på Amino - jeg vil tro at du er på tynd is, og kan få problemer med den danske importør.

Husk, at du selv hænger på regningen, hvis der er noget galt med din plæneklipper, du har nok ikke de store muligheder for at benytte dig af evt. garanti.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)