Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vurdere banken hvad man kan låne?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg skal låne 1.1000.000 Kr Til at hus (Som er Min 1.700.000 værd - Men nok om det...)

Desvære syntes banken ikke rigtigt dom ideen - Mit regnskab for sidste år er ikke det pæneste nogen sinde (Langt fra)

Men det skyldes ikke at forretningen som helhed går dårligt (Lang historie om efteruddannelse osv - Det er nærmest kun et halvårs regnskab)

Problemet er at redsultatet kun er på 150.000 kr ... hvilket ikke er ret meget det er jeg klar over

Men min faktiske løn har trodsalt været på 200.000 kr -

Så i følge regnskabet skulle jeg altså komme ud af året med et underskud ... Selv om jeg ikke har lånt penge - Eller syltet regninger (Det undre mig en del ... Men sådan er det...)

Men huset er tilgengæld så "Billigt" at jeg ikke kan se problemet

Med et lån på 1.1 bliver huslejen på Ca 6000 kr (Ifg kreditforeningen. 5.500 kr.) pr mde - Det kan man altså ikke engang leje et hus (Eller lejlighed for)

( Men i følge banken bliver huslejen på 10.000 kr pr md - Er vi ude i noget med en bankrådgiver der evt er tal blind....? )

faktisk burdte man have råd til det hus selv om man er på kontanthjælp - (Når man er samboende og forsørger...) Og da det er bunden - og der er et stykke derned - kan jeg ikke forstå hvorfor det overhovedet er et spørgsmål?

Er man virkelig mindre kreditværdig end en kontanthjælpsmodtager når man er selvstændig...?

Min inkomst er 200.000 kr - Og den bliver aldrig mindre end det da jeg som bekendt ville have en støre løn som lønmodtager *GG*

og når vi har et rådighedsbeløb (Før udgifter) på 20.000 kr - Som det ser ud nu 13.000 kr efter udgifter med Ca samme husleje

Er der nogen der kan forklare mig hvad problemet skulle være i at købe det skide hus???

nu prøver vi gennem kreditforeningen ... Lyder det ikke som en fornuftig ide?

Jeg er ikke typen der beundre problemerne når de er svære at løse - så vi skal nok få huset

Men det undre mig godt nok at det overhovedet skal været et spørgsmål....

PS.: Da jeg købte ny bil spurgte jeg banken hvad de skulle have for at finansiere den og det skulle have dubbelt som meget som et finanseringsselvskab - Og nu syntes jeg at historien gentager sig... Er det på tide at skifte bank - Altså inden jeg for brug for at låne penge?? *GG*

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)