Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spilhjemmeside... hvordan ???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey aminoer

Jeg er en ung herre på de 17 der leder efter en let måde at tjene lidt håndøre til druk, hore og hvad unge gymnasieelever ellers bruger deres penge på.... Jeg kan skrive html, css og hvad det junk ellers hedder og er derfor kommet frem til at en hjemmeside tilklistret med reklamer måske er sagen og med største sandsynelighed nok en spilhjemmeside da 1. Mit liv har siden jeg fik en PS1 i 2. klasse handlet om at redde skønjomfruer og snigmyrde narkobosser i den colubianske jungle 2. Spilhjemmeside er rimlig nemme at holde.....

Desværre har jeg ikke haft dt store held med at finde guides osv. på nettet om emnet så istedet for at lede mere selv tænkte jeg at jeg kunne nasse på de venlige aminoers viden om emnet.....

Så mit spørgsmål er:

Hvordan laver man en spilhjemmeside ala Gratis-ting.dk ???? (gerne CMS)

Er du ung og mangler arbejde? Besøg Jobung.dk :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:47

Enten slår du dig sammen med granholm og får ham til at lave det til dig for 1.500-2.000kr ... eller også lærer du selv PHP og MySQL ... nu da du allerede kan HTML og CSS burde det ikke være den store udfordring :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:12

Jeg har aldrig fundet en let måde at tjene "håndører" på - tror du kommer nemmere til penge med et timelønnet job med de intentioner du nævner her.

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44

Jeg må give Jesper medhold i dette her. Det ville give langt mere mening for dig at få et normalt timelønnet job - du får helt sikkert mere ud af det baseret på de intentioner du fremlægger her. Generelt skal man aldrig starte noget fra bunden af hvis den eneste grund til man gør det er penge! Gå du hellere ud og få et job i Føtex, på en bar, restaurant e.lign.. - Så sparer du også dig selv en stor mængde ulønnet arbejde (hvilket det første lang tid I dit tilfælde vil være pga. målsætningen), en masse stress og tid på at lære noget du måske i virkeligheden ikke har lyst til at lære.

Det er ikke for at være en lyseslukker, jeg synes bare kun du burde starte sådanne ting hvis du rent faktisk havde lysten og gejsten - ikke blot for at tjene penge til druk, hor og diverse andre underholdningsmomenter.

Men men - hvis du insisterer på at gøre det, så kan jeg selvfølgelig godt dirigere dig mod steder hvor du kan lære at opbygge websiderne... Tag evt. ind på www.w3schools.com . Det er en ganske god side! Og derudover, så prøv at gå ind på www.bibliotek.dk og få bestilt nogle bøger hjem på PHP, .Net, Ruby on Rails eller hvad end du nu lige vil lave siden i. Herudover er det jo ret vigtigt med noget grafisk forståelse, så enten find en der har det eller lær det selv - vær dog forberedt på at værktøjer som Adobe Photoshop kan være ganske dyre og du er måske derfor nød til at bruge nogle lidt mindre intuitive værktøjer som GIMP e.lign. Hmm.. og så sidst, men absolut ikke mindst, vil jeg anbefale dig at gå ind på www.thorborg.dk og hente Martins E-Pusher Light .. det kan give dig nogle ganske gode tips til hvordan din side burde sættes op og kan faktisk i det hele taget hjælpe dig med meget. E-Pusher Light er gratis hvorimod den fulde version ikke er, men den fulde version skulle efter sigende være ganske givende, så det kan du jo overveje.. den koster vist nok omkring de 1500 DKK - hvis det var forkert, så kan Martin nok rettet mig :-)

Det var lige de råd jeg kunne komme på.. held og lykke! 

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:59

Du kan jo også overveje at investere lidt håndører i et allerede eksisterende site, hvor der er en flok brugere at starte på. Tror dog ikke du har et helt realistisk forhold til hvad det vil sige, at køre et site. Nu nævner du selv Gratis-ting som eksempel på et spil-site som du mener at kunne tjene penge på nærmest m. hænderne på ryggen, men Gratis-ting har jo f.eks. eksisteret i snart 10 år og lur mig om ikke der ligger mange timers arbejde i det før det begyndte at give "håndører til druk etc".

Der er mange om buddet og brugerne kommer jo ikke bare væltende fordi du laver en side. Der skal reklameres, eksponeres m.v. og desuden opdateres mere end jævnligt så folk ikke kun kommer én gang

Det er hårdt arbejde at lave et nyt site fra bunden, men brænder man for det og er villig til at lægge energi og timer i det, er der ikke noget bedre! (aaarrrh okay måske et par enkelte ting men... .-)

god vind

.

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37

Hallo de herre, lad dog drengen prøve - ganske rigtigt det giver ikke millioner fra dag et af, men det er vel ikke helt urealistisk at det kan give et par tusinde, hvis der er aktikler og debat nok i et forum.

Prøv evt at kigge på php-fusion og som reklame sponser så kig på Google adsense.

Jeg vil gerne installere php-fusion for dig(gratis), hvis du køber et webhotel hos os. Men vi kan desværre ikke tilbyde support af det, kun installationen.

Webhotel som jeg vil anbefale dig
Plads: 200 mb
Trafik: 10 gb
Pris 39 kr. ex moms pr måned (skal min forudbetales 3 måneder, normal procedurere er dog 12 måneder)

Så mangler du kun lige et domæne, som kan købes hos GratisDNS.dk

Hvis du er interesseret i et webhotel, med php-fusion kan jeg kontaktes på jh@webname.dk

For mere info om php-fusion søg på google http://www.google.dk/search?hl=da&q=php-fusion&btnG=S%C3%B8g&meta=
Vi kan ogs tilbyde en gratis demo, du kan "lege" i - så du kan se om det er det du søger. I så fald, må du ligeledes skrive til jh@webname.dk

Håber du finder en god løsning - se at komme igang.
Det kan være du kan skabe et unikt område du kan tjene penge på. Der ganske rigtigt mange om budet, men med det rette engagement, kan man nå langt.

De bedste iværksætter hilsner Jannik

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:08

Interessant at den eneste der opfordrer til at gå igang med projektet er en der vil sælge noget :)

Tjek evt. http://www.console.dk/ - Jeg ved at det er et site der har været kørende i mange år, og det tog laaang tid før der begyndte at komme penge ind på det, og det krævede rigtig mange timer. (Jeg er faktisk ikke klar over hvor meget det hiver ind d.d.)

Hvis du virkelig brænder for projektet så gå til den... men vær indstillet på at du ikke skal forvente alt for meget druk og hor de første år.

-Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

Michael Poulsen:

Interessant at den eneste der opfordrer til at gå igang med projektet er en der vil sælge noget :)

Tjek evt. http://www.console.dk/ - Jeg ved at det er et site der har været kørende i mange år, og det tog laaang tid før der begyndte at komme penge ind på det, og det krævede rigtig mange timer. (Jeg er faktisk ikke klar over hvor meget det hiver ind d.d.)

Hvis du virkelig brænder for projektet så gå til den... men vær indstillet på at du ikke skal forvente alt for meget druk og hor de første år.

-Michael

Mit salgsargument, var at han fik en hurtig CMS løsning har bare manglede at smide ads og nyt design over.

Det er muligt at tjene penge på ads, det kræver ganske rigtigt noget arbejde - men med de rigtige emner og det rette søgeoptimering, er det ikke urealistisk at han om et par måneder kan tjene et par tusinde om måneden i Google Adsense. Derefter vil det kun vækste hvis man fortsætter udviklingen af hjemmesiden. Hvis du er uenig herom, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Mit salgsargument er som sagt kun en anbefaling/mulighed for at komme igang.
Det er nu heller disse webhotels løsninger, jeg får smør på brødet af - så mit råd er heller ikke 100% salgsrelateret.

De bedste hilsner Jannik Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

Michael Poulsen:

-Michael

Mit salgsargument, var at han fik en hurtig CMS løsning har bare manglede at smide ads og nyt design over.

Det er muligt at tjene penge på ads, det kræver ganske rigtigt noget arbejde - men med de rigtige emner og det rette søgeoptimering, er det ikke urealistisk at han om et par måneder kan tjene et par tusinde om måneden i Google Adsense. Derefter vil det kun vækste hvis man fortsætter udviklingen af hjemmesiden. Hvis du er uenig herom, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Mit salgsargument er som sagt kun en anbefaling/mulighed for at komme igang.
Det er nu heller disse webhotels løsninger, jeg får smør på brødet af - så mit råd er heller ikke 100% salgsrelateret.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)