Jeg bruger Fonet.dk på en Linksys IP bordtelefon her fra USA og det fungerer perfekt. Jeg har et dansk nummer (77-nummer) som familien kan ringe til, til lokaltakst. Og jeg ringer vist for 10 øre i minuttet til danske numre.
Det hele kører fra DK, og serveren ved i princippet ikke at jeg sidder i USA. Det er billigt og fungerer fint for mig. Og jeg er glad for at bruge en "rigtigt" telefon, og ikke bare et headsæt med computeren. Så kan telefonen også ringe selvom Mac'en er slukket.
Hvis jeg nu lige skulle gøre det let for mig selv, kan du så røbe hvilken model du har?
Bruger allerede selv Fonet, og hopper til SF det næste halvår - så det kunne være oplagt at købe noget jeg ved bare virker. Så er jeg fri for at research for meget selv.
Jeg bor i Spanien og har da et Dansk telefon nummer, det fungere super fint og koster det samme for kunderne at ringe til som hvis de ringede "internt" i Danmark, så det er ikke dyrere for dem at ringe herned til mig end at ringe til den anden ende af byen :) det må da være den optimale løsning.
Jeg bruger VIPTEL som leverandør og det fungere super fint
Jeg har købt et Dansk nr igennem skype, her betaler jeg et fast fee hvert år, så kan jeg ringe overalt i Europa gratis til fastnet alt det jeg vil, du kan også købe en der dækker hele verden tror jeg ....
Ulempe der skal bruges internet .... men jeg har en back up usb med internet liggende skulle min internet gå ned ;)
Til Jer der bor i EU og ønsker et dansk mobilnummer kunderne kan ringe på, så kan rejseklar tale fra Telmore være en mulighed. Det koster 6 kr. at modtage et opkald, hvorefter man ikke bliver takseret yderligere. Minutprisen for at ringe til Danmark er 69 øre, dog er opkaldsafgiften også her på 6 kr. - Viderestilling til telefonsvarer er gratis.