Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til told

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har snakket frem og tilbage med et firma i Kina, som producere bordfodboldborde, og jeg har overført nogle penge til dem for 2 borde, så jeg kan se hvordan kvaliteten er på deres varer.
De 2 borde vil blive sendt med fly til Københavns lufthavn og jeg fik at vide at jeg selv skulle hente dem.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan det foregår med tolden. Jeg regner med jeg får besked når de 2 borde er kommet til Københavns lufthavn fra det kurerfirma som står for at sende de 2 borde. Når jeg så skal betale told, skal jeg så udfylde nogle papirer, og kan jeg selv gøre dette?Jeg har ikke oprettet noget firma og er derfor heller ikke importregistreret, men det er vel muligt som privat person, at købe varer uden for EU uden dette, så længe det er til privatforbrug?Kort sagt.Når jeg får besked om at mine 2 borde er kommet til København, kan jeg så tage ud til lufthavnen, betale told for de 2 borde, og så få dem udleveret, eller kræver det professionel hjælp?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53

Hej!

Jeg ville bruge prof. hjælp.

Du skal også betale 25% importmoms...som du ikke får fradrag for, idet du ikke er CVR/Moms registreret!

Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 22:58
de 25 % importmoms, er det af hele beløbet inkl. fragtomkostninger, eller er det for de varer jeg har købt?Jeg betaler gerne importmoms og told, det jeg er mest interesseret i at vide, er om jeg selv kan tage ud i lufthavnen og betale de afgifter som skal betales og så få mine varer?Hvis det ikke er muligt, hvem kan jeg så henvende mig til, så jeg kan få hjælp til at betale de afgifter og få udleveret mine varer?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Hej!

Brug en speditør, der har kontor i lufthavnen.

Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 09:00

Så har jeg sendt en mail til et speditørfirma og venter på svar fra dem. Jeg har søgt på speditørfirmaer som har kontorer i lufthavnen, men det er ikke helt nemt at finde nogen. Skriv meget gerne hvis du kender nogen, og også gerne hvis du har gode erfaringer med nogen.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:10

Prøv at kontakte fx UPS eller FedEx, de kan garanteret hjælpe dig. Det er ligegyldigt, hvor de har kontorer, papirarbejdet kan udføres alle steder. Mht. afhentning i lufthavnen: Du skal lave en aftale om at hente det hos speditøren, eller få det bragt hjem. De store speditionsfirmaer henter alle varerne selv, og kører dem til eget lager.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)