Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven i forhold til kommende konkurrenter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, at markedsføringsloven sætter nogle ret skrappe regler op for, hvad man må sige om konkurrenter.

Men hvordan skal man forholde sig i følgende scenario:

A planlægger at åbne virksomhed indenfor et forretningsområde i nær fremtid.

B driver en lysky forretning indenfor samme branche.

Må A nu omtale og advare mod B's lysky metoder uden at komme i karambolage med markedsføringsloven?

Jeg vil tro, at A skal være meget varsom for ikke at komme i problemer i forhold til loven, men jeg er ikke jurist.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:36

Men pas på med at advare og tale ned om andre. Forbrugerne ser sjældent positivt på den slags, med mindre der er håndfaste beviser eller de selv kommer med startargumentet.

Desuden er det også dårlig stil at "badmouthe" - Hvis du mener at de forbryder sig imod en lov eller andet, så meld svinene. Så dine kunder har en mere sikker branche. Jeg ser det ikke som at være et stikkersvin, jeg ser det som et KRAV at man gør sit for at gøre forholdende bedst mulige for kunderne i sin branche.. uanset om de handler hos dig eller konkurrenten. Jeg får da også ondt i røven når jeg ser andre firmaer med E-mærket, som ikke følger de retningslinjer der følger med.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:13

Hej Steffen,

Du har helt ret. Uanset juraen i det, får man smuds på hænderne, hvis man kaster med mudder. Jeg videregiver dit gode råd til A.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)