Kort sagt, så er Nordea en bank der ikke lever op til minimale forventninger. Skulle i dag indsætte 1000 kr. på en konto hos en lille selvstændig og gik ned i en filial. . De ville have 125 kr. for at jeg kunne få lov til at betale ham med mit Dankort fra en anden bank. Jeg var jo ikke nordeakunde. Nej, og det har jeg været og det bliver jeg never again. Magen til elendig bankforbindelse!
I stedet for at jeg bare kunne betale 1000 kr. fuldstændig som alle andre steder, hvad enten det er cykelsmeden eller grønthandleren så koster det altså 125 i gebyr at betale hos Nordea/sætte penge ind på en konto. Jeg er fuldstændig målløs.
Så undgå Nordea, hvis du vil have betaling til tiden. Nu må den lille selvstændige vente på min betaling til vi mødes i den fysiske verden.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
De 125 kr. er der for at give et hint om at næste gang kan du bare bruge netbank, eller hæve de 1000 kr. inden du kommer ind i banken. Jeg synes ikke det er forkert. De prøver bare at ændre kundernes måde at bruge banken på.
Jeg har ALDRIG gået ind i en bank for at overføre penge til en anden person. Men bare mit synspunkt.
I øvrigt er det da dybt bizart at opfordre til bankrøveri, selv for " sjov" . At blive udsat for et bankrøveri, svarer til at blive udsat for en voldtægt eller andre traumatiske oplevelser.
Men hver sin humor. Spørgsmålet er vel bare om det er noget vi gider på amino ?
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
I øvrigt er det da dybt bizart at opfordre til bankrøveri, selv for " sjov" . At blive udsat for et bankrøveri, svarer til at blive udsat for en voldtægt eller andre traumatiske oplevelser.
Men hver sin humor. Spørgsmålet er vel bare om det er noget vi gider på amino ?
Kære movement,
det er ikke fordi jeg opfordrer eller gider bankrøverierne med efterfølgende "voldtægt og traumatiske oplevelser", men helt ærligt, bankerne har det med at "røve" fra vores lommer, ellers vil de ikke opnå de store overskud i deres bankkiste.... Og når man kommer som iværksætter, vil de ikke en gang tale detaljerne om idéen. Men jeg f.eks. har klaret mig uden dem, heldigvis.
Men jeg har da godt nok aldrig selv eller hørt om nogen der går ind i en anden bank for at ligge penge ind på en konto i den bank. Siden de tager 125 kr. for det, medfører det nok nogle adminsitrative opgaver som de skal have penge for. Men jeg betaler da godt nok ikke noget for at overføre via Netbank.. hjemme fra min stue. Så det er måske nok det de prøver at få flere folk til.. Så vi ikke alle belaster bank personalet med den slags.
Tror det der gør det er at den fremgangsmåde der bruges her, er håbløst forældet, der er en grund til af Checks er meget dyrere end Dankort, Dankort er meget administrativt nemmere at bruge. Så tror da hvis man lige hoppe frem til det 20. århundrede så slipper man for den slags ekstra gebyrer.
Hvordan dette blev til noget med bankrøveri ved jeg ikke, men det er nok lige voldsomt nok. Vi skal jo alle tjene penge, så ting koster jo penge. Der er sikkert en grund til dette er så dyrt, tror ikke Nordea besluttede sig en dag for at være efter dem der lige efterspurgte dette. Er du utilfreds med din bank, så find en anden.
Tak for svarene. Kan slet ikke forstå at nogen overhovedet overvejer at at argumentere for at det på nogen måde kan være rimeligt at man tager 125 i gebyr, når man fx på posthuset kan indbetale til en giro for et beskedent gebyr. Og ja, man kan bruge netbank, men det var bare ikke aktuelt, da han gerne ville have pengene med det samme og havde brug for dem og jeg stod ved siden af en nordea og derfor straks ville betale. Jeg ville skifte bank på stedet, hvis min banks gebyrpolitik medførte.at kunderne ikke kunne sætte penge ind på min konto. Men fortsæt bare med at sucke for de store spillere i erhvervslivet, det koster os allesammen kassen. De udnytter den manglende konkurrence i banksektoren til at tømme vores lommer. Hvis der var samme konkurrence i banksektoren som i det meste af erhvervslivet, så skulle de ansætte 50,000 flere i følge en analyse jeg læste. Man kan også se, de klarer sig 'for godt', hvis man tjekker konkurrencestyrelsens årlige rapport over konkurrencesituationen i dk.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Jeg synes bankene konkurrerer meget, synes da der er stor forskel på hvad der tilbydes rundt omkring, senest her med høj rente konti hvor de ligger og overbyder hinanden. Bank forretninger er så komplicerede at du ikke kan generalisere på den måde. Der er heldigvis langt hen af vejen fra forhandling på mange områder så du kan da frit vælge.
Men man må jo også erkende et sted at bankerne skal tjene penge, i disse tider er de mere pressede end de har været, så der er nogle ting der koster penge. Som jeg også skrev i mit første indlæg lyder 125 kr. voldsomt, men at det bliver til at de store banker "røver" vores lommer og alt muligt synes jeg er at køre tingene af sporet.
For mig er en bankforbindelse et spørgsmål om tillid,frem for så meget andet. De skal give mig den økonomiske frihed jeg har brug for, samt hjælpe mig med de ting jeg skal bruge hjælp til. Kender helt ærligt ikke gebyret hvis en går ind i min bank og vil indbetale til mig, men det har da heller ikke været på tale i dag, når der netop findes girokort, netbank osv.