Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for egen egen exchange mailserver?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 3. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg håber på at kunne få en melding fra nogle af jer, der har erfaring med egen mailserver (prismæssigt og besvær"mæssigt").

Hvad koster det før sådan en omgang er oppe at køre med hard og software.

Jeg har nu 3 ansatte og vi skal dele kalender osv, så nu er det ved at være nødvendigt. Jeg skal nu lige vurdere om jeg vil køre hosted exchange eller egen server.

Gode forslag modtages gerne!

På forhånd tak!

Morten Tange

Karriererådgiver og HR-strategisk rådgiver

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:50

Nogen specifik årsag til at det skal være Exchange? Kig f.eks. på Google Apps, der tilbyder mailhosting, delte kalendre og meget andet. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:59
Jeg har også anbefalet flere kunder google-løsningen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Tølløse
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:21

Hej Morten,

En pris på egen server vil ligge mellem kr. 15-20.000. (alle priser er ex. moms)

Det inkl. "spejlede" harddiske som sikre mod nedbrud og tab af data, UPS som sikre at serveren bliver slukket "pænt" og automatisk i tilfælde af strømudfald. Der er inkl. 3 års "Next business day" service, der betyder at defekt udstyr bliver udskiftet på den efterfølgende arbejdsdag.

Det inkl. desuden software, Windows 2003 Small Business Server med Exchange 2003 og alle de features der ligger der. Du vil også kunne have mulighed for at have "hjemmearbejdsplads" på ovenstående løsning samt online Outlook til PDA telefoner via mobilnettet.

Såfremt jeg skulle installere det vil det blive til en timepris på kr. 650,00 og anslået timeforbrug vil ligge på mellem 10-15 timer.

Derefter ville du have dit eget system kørende og det vil kræve en lille ½ times arbejde at tilføje nye brugere på serveren.

Small Business Server har 5 brugerlicenser, således at du kan have 2 medarbejdere mere før du skal til at købe flere licenser. Licenser koster i runde tal kr. 1.000 pr. bruger og købes i 5 eller 25 stk.

Du skriver ikke noget om hvorvidt du har Office pakke med Outlook på dine eksisterende maskiner, såfremt du ikke har det vil det også koster penge.

Jeg har også mulighed for at yde dig support på dit system, såfremt du har brug for det, efter timetakst.

Det var mange ting som sikkert giver mange spørgsmål, hvorfor du måske har lyst til at ringe til mig - 2272 1426

Sidst kan jeg sige at jeg har installeret samme system i min kones virksomhed, dog i lidt større format (10 ansatte) og at jeg har 10 års erfaring inden for IT i Microsoft verdenen.

Med venlig hilsen

Kim Jahn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hej
Jeg kan bestemt også anbefale en google løsning. Men det er nu engang ikke en outlook - hvis i nu fastholder i vil have jeres egen Exchange løsning, ville jeg helt bestemt anbefale jer at købe en Mx backup løsning.

Mxbackup er en ekstra mailserver, som står i et andet hus, som modtager jeres mails, hvis jeres exchange server skulle være nede, ADSL nedbrud eller serveren bare skal genstartes som Windows skal tit

Det kan jeg tilbyde se mere på http://www.webname.dk/?pageid=12&title=MX%20Backup%20(mail%20backup)
Hvis det kunne være interessant så kan jeg fanges på jh@webname.dk

Mit professionelle råd er slet ikke at tænke på egen mail server, hvis man ikke har en MX Backup

God weekend
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:32

Som en lille sidebemærkning synes jeg det er fair at nævne at en ordentlig mailserver forsøger at levere mailen igen senere hvis der ikke er nogen MTA der svarer på MX recorden.

Så hvis det blot er i korte perioder at man lige genstarter en mailserver, så vil jeg ikke mene at risikoen er overvældende for at miste post.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Anders Christensen:

Som en lille sidebemærkning synes jeg det er fair at nævne at en ordentlig mailserver forsøger at levere mailen igen senere hvis der ikke er nogen MTA der svarer på MX recorden.

Så hvis det blot er i korte perioder at man lige genstarter en mailserver, så vil jeg ikke mene at risikoen er overvældende for at miste post.

Der er vist enighed i tråden ;-)
Fra Tølløse
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:26

Nej ikke helt,

Jeg har nu i 3 år kørt uden MXbackup uden problemer. De flester servere prøver at levere mails i ret lang tid før de giver op.

Derfor er en genstart eller 3-4 timers nedetid ikke et problem for Exchange og modtagelse af mail.

Personligt har jeg virtualiseret en server som var uden kontakt til nettet i de ovenstående 3-4 timer. Al mail kom da den kom tilbage på nettet.

Min exchange server er sat op efter MS standard og den prøver at sende en mail 3 gange med 10 minutters mellemrum. Derefter sender den hver 15. minut. Efter 12 timer sender den en besked om Delay til afsenderen og efter 2 dage opgiver den at sende.

Og så er det ikke helt sandt at Windows servere skal genstartes tit - Hvad er tit? Mine bliver genstartet 1-2 om måneden. 

Kim

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:42

Har hosted exchange og det spiller bare 100 %. Vil være tæt på at sige at med 3 ansatte, er jeg ikke sikker på det kan betale sig med egen server.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:45

Jeg vil også mene at MXBackup er overflødig, jeg har aldrig mistet post - heller ikke efter et døgns nedetid pga. et strømsvigt i en weekend. Al posten kom lydrende ind, da maskinen blev tændt igen.

Mht. Outlook, så behøver man altså ikke at investere i Office af den grund. Med en Small Business Server med fem klienter følger et tilsvarende antal Outlook licenser. Ganske vist på engelsk, men det er til at leve med for de fleste.

Men hvis det ikke der ikke er flere brugere eller specielle ønsker, så står du dig bedre med at investere i en Hosted Exchange. Du skal ikke ud at købe hardware og opsætning, og du behøver ikke bekymre dig om UPS'er, spejlinger eller MXbackup.

Du er velkommen til atkontakte mig for at høre nærmere om mulighederne - eller måske møde mig på AminoTastic 2008?  Wink

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)