Hej Morten,
En pris på egen server vil ligge mellem kr. 15-20.000. (alle priser er ex. moms)
Det inkl. "spejlede" harddiske som sikre mod nedbrud og tab af data, UPS som sikre at serveren bliver slukket "pænt" og automatisk i tilfælde af strømudfald. Der er inkl. 3 års "Next business day" service, der betyder at defekt udstyr bliver udskiftet på den efterfølgende arbejdsdag.
Det inkl. desuden software, Windows 2003 Small Business Server med Exchange 2003 og alle de features der ligger der. Du vil også kunne have mulighed for at have "hjemmearbejdsplads" på ovenstående løsning samt online Outlook til PDA telefoner via mobilnettet.
Såfremt jeg skulle installere det vil det blive til en timepris på kr. 650,00 og anslået timeforbrug vil ligge på mellem 10-15 timer.
Derefter ville du have dit eget system kørende og det vil kræve en lille ½ times arbejde at tilføje nye brugere på serveren.
Small Business Server har 5 brugerlicenser, således at du kan have 2 medarbejdere mere før du skal til at købe flere licenser. Licenser koster i runde tal kr. 1.000 pr. bruger og købes i 5 eller 25 stk.
Du skriver ikke noget om hvorvidt du har Office pakke med Outlook på dine eksisterende maskiner, såfremt du ikke har det vil det også koster penge.
Jeg har også mulighed for at yde dig support på dit system, såfremt du har brug for det, efter timetakst.
Det var mange ting som sikkert giver mange spørgsmål, hvorfor du måske har lyst til at ringe til mig - 2272 1426
Sidst kan jeg sige at jeg har installeret samme system i min kones virksomhed, dog i lidt større format (10 ansatte) og at jeg har 10 års erfaring inden for IT i Microsoft verdenen.
Med venlig hilsen
Kim Jahn