Kære Aminoer Jeg har nu stødt på mit første store problem på min auktionsside www.kafiauktion.dk , problemet ligger i at der er nogle brugere der bare byder og ikke betaler. Der er specielt en bruger der byder på alt i ren chikane. Med alle de mail adresser vi har idag gør det det jo desværre meget nemt at oprette sig og fortsætte chikanen selvom jeg udelukker ham gang på gang. Hvad kan jeg gøre mod det? Jeg har navn, nummer , adresse, ja alle oplysninger på idioten, men han meddeler mig gang på gang at jeg bare kan smide ham ud, hvad stiller man op med sådan en?
Håber i kan hjælpe. |
Jeg vil mene at man ved et bud har forpligtet sig, skulle man "vinde" auktionen, til at betale lovmæssigt. Så vidt jeg husker har man som ikke-erhvervsmæssig handlende 14 dages fortrydelsesret online, men er denne ret ikke benyttet, hæfter man vel for den forpligtigelse man har indgået. Jeg syntes du skal sørge for at vise betingelserne ved afgivelse af bud (jeg har ikke været inde i se på din side, det kan være du allerede gør) og så ellers gå efter personen (inkasse, fogedforbud ved mangl. betaling) når fortrydelsesperioden er overstået.
Er det ikke en ingåelse af aftale selv om det er online og et bud på en auktion?